تصاویر | قدرتمندترین شاسی‌بلند تاریخ بی‌ام‌و با چهره‌ای متفاوت

دیجیاتو نوشت: ب ام و XM با یک پیشرانه بسیار قدرتمند و طراحی رادیکال آمده تا شاسی‌بلندهای اسپرت گران قیمت را به چالش بکشد.

شاید بدانید ب ام و قبلا مدل‌های برقی مثل i۴ M۵۰، iX M۶۰، i۷ M۷۰ و مدل هیبریدی M۷۶۰e را معرفی کرده است. اما تمامی این مدل‌ها در حقیقت همانند نسخه لایت گوشی‌های پرچمدار هستند و نمی‌توان آنها را یک خودروی پرچمدار دانست. اما XM برخلاف آنها، از پایه و اساس توسط بخش M توسعه یافته و درست مثل M۴، M۳ و M۵ اتومبیلی پرچمدار است.

بیشتر بخوانید:

سوپرشاسی‌بلند ب ام و XM وزن بالایی دارد و روی باسکول عدد ۲۷۵۰ کیلوگرم را نشان می‌دهد. با چنین رقمی باید گفت وزن این خودروی تازه‌وارد ۲.۴ برابر مدلی مثل M۳ اتاق E۳۰ است.

تصاویر | رونمایی از قدرتمندترین و خشن‌ترین شاسی‌بلند تاریخ بی‌ام‌و

وزن بالای ب ام و XM در قوای محرکه آن ریشه دارد. پیشرانه این خودرو شامل موتور V۸ و سامانه تقویت‌کننده هیبریدی است که توسط پک باتری ۲۵.۷ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. با اتکا به این باتری، امکان پیمایش ۳۰ مایل یا ۵۰ کیلومتر مسافت در حالت تمام الکتریکی وجود دارد که با احتساب ظرفیت باتری رقم چندان چشمگیری نیست. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در XM مهندسان روی عملکرد بالا تمرکز کرده‌اند تا مصرف کم یا برد حرکتی بالا. حداکثر سرعت در این حالت به ۸۷ مایل یا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

قوی‌ترین خودروی خیابانی تاریخ ب ام و M

قلب اصلی پیشرانه هیبریدی ب ام و XM را موتور ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربو تشکیل می‌دهد. این موتور توانایی تولید ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. مکمل این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی است که مهندسان آن را درون جعبه دنده کار گذاشته‌اند. این موتور هم ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا مجموع قدرت و گشتاور به ۶۴۴ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر برسد.

با تکیه بر این پیشرانه توانمند، ب ام و XM قادر است در عرض ۴.۳ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر (صفر تا ۶۰ مایل برابر با ۴.۱ ثانیه) در ساعت برساند. در صورت ادامه شتابگیری در مسیر مستقیم، امکان دستیابی به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد. اگر این رقم مورد رضایت نباشد، خریدار می‌تواند با سفارش آپشن M Driver’s Package حداکثر سرعت را به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت افزایش دهد.

ب ام و XM در دو نسخه استاندارد و Label Red راهی بازار خواهد شد. مشخصاتی که در بالا اشاره کردیم، مربوط به نسخه استاندارد بود. اما نسخه Label Red که تابستان سال آینده وارد بازار می‌شود، قدرتمندتر و سریع‌تر است و ۱۸۵ هزار دلار قیمت دارد. پیشرانه این نسخه ۷۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. درباره شتاب و سرعت این نسخه فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

طراحی بیرونی خشن و رادیکال

ب ام و XM روی رینگ‌های غول پیکر ۲۳ اینچی و تایرهای ۲۷۵ در جلو و تایرهای ۳۷۵ در عقب حرکت می‌کند. البته خریداران امکان انتخاب رینگ‌های ۲۲ اینچی و حتی ۲۱ اینچی را دارند. با توجه به جثه درشت، رینگ‌های ۲۱ اینچی برای XM همانند دکمه پیراهن خواهد بود!

تصاویر | رونمایی از قدرتمندترین و خشن‌ترین شاسی‌بلند تاریخ بی‌ام‌و

رینگ‌های ۲۳ اینچی به خاطر افزایش جرم فنربندی نشده احتمالا از راحتی سواری خواهد کاست.

دستگیره‌های در کشویی و چراغ‌های عقب بومرنگی شکل، دو ویژگی نسخه کانسپت هستند که در مدل تولید انبوه XM حذف شده‌اند. بجز این دو، بقیه المان‌ها کمابیش همانند نسخه کانسپت هستند. جلوپنجره حجیم نورپردازی‌شده، خطوط تیز و برجستگی‌های زیاد بدنه، چراغ‌های اصلی دو تکه و آرایش عمودی اگزوزها از جمله خصوصیات بارز ب ام و XM در نمای بیرونی به شمار می‌روند.

با آنکه چراغ‌های عقب XM به اندازه چراغ‌های نسخه کانسپت جلب توجه نمی‌کنند، اما طراحی خلاقانه‌ای دارند. سه خط موجود در قیمت بیرونی این چراغ‌ها در واقع به نوارهای لوگوی بخش M اشاره می‌کنند.

تصاویر | رونمایی از قدرتمندترین و خشن‌ترین شاسی‌بلند تاریخ بی‌ام‌و

تا زمان فرا رسیدن نسخه Label Red در تابستان آینده، مشتریان ب ام و XM می‌توانند از بین ۵۰ رنگ اختصاصی نمونه دلخواه خود را انتخاب کنند. یکی از این رنگ‌ها NightGold نام دارد که با انتخاب آن حاشیه جلوپنجره و دیفیوزر طلایی‌رنگ می‌شود. در صورت سفارش، رینگ‌های ۲۳ اینچی نیز با همین رنگ تزئین خواهند شد.

همانطور که در لابلای مطلب اشاره شد، ب ام و XM تا پایان امسال و با قیمت پایه ۱۵۹ هزار دلار به فروش خواهد رسید. به این رقم ۹۹۵ دلار دیگر بابت هزینه حمل و تحویل اضافه می‌شود.

۵۸۵۸

کد خبر 1678632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    4 14
    خیلی زشت و بد ترکیب خجالت آوره
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    16 0
    عجب عروسکی
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    8 6
    فقط آلمانی بعد ژاپنی و بعد کره ای ماشینای دیگه به درد لای جرز میخورن
  • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    9 1
    ایرانم میاد؟
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    5 12
    به گرد پای لامبورگینی اوروس نمی رسه عددی نیست پیشش
    • Emad IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      0 0
      ساکت
  • هپی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    2 6
    ماشین قشنگیه اما بی ام و نیست!
  • امیر IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    3 6
    جلوشو افتضاح طراحی کردن از bmw بعیده این طراحی
  • Samparvin IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    به نظر من طراحی آلمانیا ضعیف نشده بلکه اینکه طراحی کل جهان اینجوری شده و آلمانیا هم باید در تلاش باشند تا همیشه جلو تر از همه باشند ولی این خودرو جدید bmw سری ترین شاسی بلند تاریخ bmw نیست اگه مطالعه کرده باشید bmw x6 m competition سریع تر هست.0_100 خودرو bmw x6 m کلا ۳.۸ ثانیه هستش ولی این ۴.۴ هست پس سریع ترین شاستی بلند تاریخ bmw این خودرو xm نیست.و طراحی bmw x6 m competiton (2020_2022) از این bmw xm هم خییلیی بهتره.اگر این نظر براتون مفید بود لایک کنید🙏🌹.
  • Amir IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    اتفاقا BMW به لامبورگینی میرسه چون BMW ماشینی ساخته که به ربات تبدیل میشه و جلوی ماشن خیلی بد درست کردن👎