دیدار وزیر ارشاد با خانواده شهدای مسیحی دفاع مقدس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس در منزل شهیدان مسیحی وارطان آقاخانیان و زوریک مرادیان حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی همراه یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه پنجشنبه (هفتم مهرماه) به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس در منزل شهیدان مسیحی وارطان آقاخانیان و زوریک مرادیان حضور یافت.

او در این دیدارها، خانواده شهدا و ایثارگران را میراث ارزشمند انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بدون تردید شهدای عزیز پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند و همگی وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهیدان دوران دفاع مقدس باشیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه تعداد شهدای پیروان ادیان توحیدی در دوران هشت سال دفاع مقدس قابل توجه است، گفت: دوران دفاع مقدس از آن جهت به برگ زرینی از تاریخ کشور بدل شده، که اقوام مختلف با هر دین و مذهبی برای دفاع از وطن خود دوشادوش یکدیگر به میدان آمدند تا یک وجب از خاک ایران عزیز کاسته نشود.

دیدار وزیر ارشاد با خانواده شهدای مسیحی دفاع مقدس

شهید زوریک مرادیان نخستین شهید مسیحی دوران دفاع مقدس است که سال ۵۹ در جبهه‌های غرب به شهادت رسید. همچنین شهید وارطان آقاخانیان یکی دیگر از شهدای مسیحی دوران دفاع مقدس است که آذرماه سال ۶۴ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

۵۵۵۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =