وزیر ارتباطات اخیرا به مردم توصیه کرد تا کسب‌وکارهای خود را به پلتفرم‌های داخلی منتقل کنند؛ اما آیا این اظهارنظر به معنای فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس اپ است؟

طی هفته گذشته محدودیت‌های شدیدی روی دسترسی کاربران به اینترنت بین‌الملل اعمال شد و در این میان وزارت ارتباطات دو پلتفرم خارجی اینستاگرام و واتساپ را فیلتر کرد. البته بسیاری از افراد فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ را به دلیل اظهارات ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم که روی اهمیت اینستاگرام در اشتغال‌زایی تاکید کرده بود، موقتی می‌دانستند؛ اما اظهار نظر جدید وزیر ارتباطات از احتمالا فیلتر دائمی اینستاگرام و واتساپ حکایت دارد.

احتمال فیلتر دائمی اینستاگرام و واتساپ

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات به تازگی در خصوص محدودیت‌هایی که در فضای مجازی به وجود آمده عنوان کرد در شرایط فعلی و تا زمانی نامعلوم، فیلتر شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و واتس اپ ادامه خواهد داشت. وی در ادامه خطاب به کسب و کارهایی که روی این پتلفرم‌ها فعالیت می‌کنند گفت مردم فعالیت اقتصادی خود را به پلتفرم‌های ایرانی انتقال دهند.

فیلتر دائمی اینستاگرام

وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد ما سعی داریم تا کسب‌وکارها دچار آسیب نشوند. از این رو ظرفیت‌های لازم را برای پلتفرم‌های داخلی فراهم خواهیم کرد تا مردم برای برقراری ارتباطات خود با مشکلی مواجه نشوند.

پس از اظهارات جدید وزیر ارتباطات، بسیاری بر این باورند که فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ دائمی خواهد بود؛ اقدامی که باعث نابودی بیش از ۴۰۰ هزار کسب و کار بزرگ و کوچک خواهد شد و به شکل مستقیم منبع درآمد ۱ میلیون نفر و به شکل غیر مستقیم منبع درآمد ۹ میلیون نفر را از بین خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1679253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • فرزاد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    دمشان گرم!
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    مگر فیلترینگ تلگرام جواب داد؟
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 12
      تا حدودی . کلی کاربرش رفتن سمت واتس اپ
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    28 0
    اگر یک سال دیگه اینترنت ماهواره ای در دسترس باشه، آیا این همه هزینه برای مردم و دولت و ایجاد موج ناامیدی در جامعه درسته؟
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 32
    مگر روحانی نبود تلگرام فیلتر گرد در زمان شلوغی ۹۸ . حالا هم ریسسی فیلتر کرد در زمان شلوغی ۱۴۰۱ . چیزی که عوض داره کله نداره
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 18
    تا این ظبکه ها باشند جلوی محتوای خشونت امیز بگیرند
  • سینا US ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    42 5
    با سلام اینجانب دانشجوی ترم آخر دکترای تخصصی مهندسی یکی از دانشگاه های آزاد کشور هستم و متولد ۱۳۶۲ و متاهل می باشم و همسر بنده هم مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر کشور دارا می باشد . از سال ۱۳۹۷ که متاهل شدیم بدون پشتوانه و استفاده از هرگونه رانت و پشتیبانی از امکانات دولتی با راه اندازی صفحه ایی در اینستاگرام اقدام به فروش محصولات تولید کننده های داخلی کردیم. از سال های گذشته زمزمه صیانت و فیلترینگ جرات فرزند آوری را از ما گرفت و حالا بدون جایگزینی نرم افزار داخلی که پتانسیل و محیطی برای ادامه کسب و کار های داخلی را دارا نمی باشند چگونه و به چه شکل باید هزینه ها و اقساط و امرار معاش اینجانب و صدها هزار نفر سرپرست خانوار که از طریق فضای مجازی تامین می گشت سبب مشکلات و معضلات اجتماعی و مالی برای این قشر پدید خواهد آورد.امیدواریم فقط این بار صدای ما شنیده شود از این طریق.
  • هادی IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    19 5
    چرا خوشتون میاد با روح و روان مردم بازی کنین؟؟ همه اینا موقتیه و با پایان اعتراضات همه چیز به روال عادی برمیگرده
  • DE ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    25 3
    جناب وزیر فرمود مدیران این دو اپ با ما همکاری نکردند،یعنی مدیران این دو اپ حاضر نشدند اطلاعات کاربران را به ایشان بدهند
  • ,محمد IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    50 0
    چقدر مسخره و مضحک هر وقت دلشون میخواد اینترنت را قطع می کنند آشغالای خودشون را تحمیل می کنند و اینجا تنها چیزی که مهم نیست انتخاب و خواست مردم
  • ایران IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 29
    با سلام با توجه به حرکت رو به جلو در بخش هایی از صنایع کشور نظامی و امنیتی(البته ترور عزیزانی چون حاج قاسم سلیمانی و دانشمندان هسته‌ای در نوع خود ضعف امنیتی بود) و پزشکی ، متاسفانه در زیرساخت‌های ارتباطی و ابر کامپیوترها که از مهم‌ترین زیر ساختهای یک کشور است و زیر ساخت های دیگر پیشرفت چشمگیری نداشتیم با وجود ظرفیت مناسب در داخل کشور،من به کارکرد بر اساس رابطه تا ضابطه نقد دارم و این ضعف ها ناشی از سوء مدیریت در این بخش هاست اگر قوانین بطور جدی درمورد مدیران متخلف اجرا شود قطعن ما شاهد روی کار آمدن مدیران کارآمد خواهیم بود.در آخر نمیشود که خواست به حق مردم را نادیده گرفت و حرف از حمایت داخلی باشد اما کیفت و کارآیی نامرغوب باشد.من به عنوان یک شهروند ایرانی بسیار بیشتر میپسندم تا از محصولات داخلی حمایت کنم اما آیا تولید کننده داخلی از من شهروند با تولید محصول با کیفیت حمایت خواهد کرد؟!
  • ايراني متعصب IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    11 58
    شخصابافیلترکردن اینستا گرام موافقم چون حتی جرات نمی‌کنیم گوشی دست بچه‌ بچه بدیم، چون بلد هستن برن تو اینستا خود من شخصا میرفتم تو اینستا، اگر کسی را فالو میکردم یااصلا فالو نکرده صحنه های زشت وزننده میدیدم از حتی بدترین صحنه های زناشويي فیلم میزاشتن، ما فرزندان، قبل از اینترنت هستیم که هنوز پایمان را به یاد نداریم جلوی پدرمان دراز کرده باشیم، ولی بچه های دوره اینترنت قبیح ترین صمسایل رو میدونن، مگه دوره ما اسلامی بود، ولی اینترنت نبود