رئیس فراکسیون روحانیون مجلس می​گوید: حرکت اخیر روزنامه ایران خیلی نزدیک به اهداف سیاسی، انتخاباتی و جمع کردن آرا است .

حجت​الاسلام محمدتقی رهبر در گفت​وگو با خبرآنلاین در واکنش به ویژه​نامه روزنامه ایران در خصوص حجاب، با بیان اینکه مواضعی از این قبیل، بازی کردن با فرهنگ عمومی است، گفت: این گروه از اول هم ژست روشنفکری می​گرفتند و حالا هم چادر مشکی را زیر سوال بردند.

وی با اشاره به مصاحبه کلهر با این ویژه​نامه که منشاء رنگ مشکلی چادر را لباس​های زنان در مهمانی​های شبانه اروپایی خوانده بود، خاطرنشان کرد: کت و شلوار هم از غرب آمده، پس شما هم بروید همان قبای قدیمی​تان را بپوشید. این حرف یعنی چه؟ به هر  حال چادر سیاه در جامعه ما پذیرفته شده است و فرهنگ عمومی ما این چادر است و این نوع گفت​وگو و تیتر زدن اهانت به یک نماد فرهنگ یک ملت - حجاب- است.

مهدی کلهر مشاور سابق رئیس جمهور در گفت​وگو با ویژه نامه روزنامه ایران در پاسخ به این سوال که «چادر مشکی از چه زمانی وارد ایران شد؟»، گفت: «از سفرهای اروپایی ناصر الدین شاه. شب که به مجلس عیاشی در اروپا می‌رفت، می‌دید آنجا لباس مرد‌ها مشکی است. کلاه سیلندری مرد‌ها مشکی است و زن‌ها هم با لباس مشکی می‌آیند. این به نظرش آمد که یک نوع سنگینی و وقار دارد وگرنه در اسلام به صراحت داریم که رنگ تیره مکروه است. این رنگ مشکی متکبرانه را ناصرالدین شاه آورد. خدا لعنتش کند. همین‌جور آتش به قبرش ببارد. خیلی مرد ملعونی است.»

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به تماس مسئولان روزنامه ایران با وی، گفت: متاسفانه یکی از سران این روزنامه به من زنگ زد و از من گله کرد که گفتم بگو خانم شما چه حجابی دارد؟ شما می​خواهید بی​حجاب​ها را جذب کنید که ما فکر نمی​کنیم آنها جذب شما شوند و اینها را هم از دست می​دهید.

عضو فراکسیون اصولگرایان، تصریح کرد: این از ضعف عقلانیت آنها است. چون علاوه بر اینکه پایگاه اجتماعی اینها را تضعف می​کند، این عجق و وجق​های بی​بند و بار را هم، جذب نمی​کند و طرفداران دولت را هم به منتقد تبدیل می​کند.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    1 0
    جهت اطلاع آقای رهبر کت شلوار کنونی از لباس های هخامنشی توسط انگلیسی هاالگو برداری شده است
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    1 0
    به آقای رهبر می گویم اولا آقای کلهر در مورد رنگ مشکی و ترجیح آن برای لباس گفته اند نه برای چادر مشکی. پس شما هم قبول دارید ایشان کافر و زندیق نیست بلکه تنها گناهش این است که رنگ مشکی رانمی پسندد شما می پسندی برای آن تبلیغ کن ولی بگذار این بنده خدا هم نظرش را بگوید بدون ترس از تکفیر
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    یعنی کورش هخامنشی کت و شلوار پوش بوده ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    عذر می خوام. ولی مثل این که یه عده عادت دارن نسنجیده حرف بزنن! اولا نقد سر رنگش بود. نه خود چادر. ثانیا اگه شما کت و شلوار سفید ب1وشی بیای بیرون تو جامعه انگشت نما نمیشی. ولی چادر سفید چرا.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    اگه رنگ مشکی خوبه چرا روحانیون این همه عباهای رنگاوارنگ دارند خوب آن ها هم عبا و قبای مشکی بپوشند دیگه به علاوه مگه لباس قدیم مردان چه مشکلی داشت اگر آن قدر که از چادر زن ها حمایت می شد از آن هم حمایت می شد حالا ما هم برای خودمان لباس ملی داشتیم مثل هند پاکستان افغانستان و ...
  • نیکی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    1 0
    حالا نقد جادر مشکی شد توهین به اسلام ومقدسات.واقعا چرا اجازه نمی دهند که یک بررسی درست از ریشه ورود جادر مشکی به فرهنگ وسپس دینمان صورت بگیرد.همین حور نظرات و برخوردهاست که تبلیغ حجاب را بی اثر میکند و مردم(خصوصا تحصیلکرده ها)را از حجاب تبلیغی فراری میدهد.
  • مهدی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    عجق و وجق های بی بند و بار؟؟؟؟؟؟ حالا این آقاي رهبر چه قدرتي دارد ؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    هخاننشيان ديگه چي داشتند كه اجنبي ها دزديدن
  • کردستان IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    "چادر سیاه در جامعه ما پذیرفته شده است" کجا نظرسنجی برگزار کردید که ببینید پذیرفته شده یا نه؟!!!!!!
  • سینا از شیراز IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    اکثر کسانی که معترض هستن جوری اعتراض می کنن که معلومه اصل مقاله را نخوانده اند!! در مقاله به چادر که حجاب برتر است توهینی نشده و نحوه انتخاب رنگ مشکی از نظر تاریخی بررسی شده است.
  • بدون نام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    اگر رنگ سیاه چادر را ناصر الدین شاه آورده پس چرا در کشورهای عربی زن ها از عبای سیاه استفاده میکنند؟؟؟؟
  • بدون نام DE ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    آقای رهبر نمایند مردم اصفهان هستند در بسیاری از موارد هم درست میگویند، گله من از ایشان این است که چرا برای رفع بیکاری جوانها اینگونه فریاد نمیزنند؟
  • بدون نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    لطفابگیداین آقا عجق وجق رامعنی کنه من کم سوادم وحق دارم که معنی این سخن رابفهمم.عده ای یادگرفتن بالابالابشینن وبقیه هم صم بکم به حرفاشون گوش بدن وفقط بااشاره آقاگریه کنن همین.
  • ? IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    پوشیدن لباس مشکی مکروه است حتی اگر آقای رهبر بگود نیست.
  • احسان IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    من نه تقی رهبر را و نه کلهر را و نه روزنامه ایران را و نه امثالهم را هیچکدام را علیه السلام نمی بینم [...] حضرت عباسی به جز جند نفر انگشت شمار کدامشان پیرو سیره امام و رهبریند
  • فاطمه IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    آنهاکه به احادیث آگاهند میدانند که رنگ مشکی برای لباسهای بیرون(عبا عمامه جلباب یا همان چادر)توصیه شده است.آنهایی که میخواهند بروند بخوانند پوشش حضرت زهرا چه رنگ بود یا بعد از نزول آیه حجاب زنان مسلمان با عباهای سیاه از خانه بیرون امدند و... .این را هم بدانید که بحث حجاب و پوشش به معنای خاص آن عمدتا مربوط به زنان شهرنشین و طبقات بالاتر جامعه بوده وگرنه پیامبر هم در این مورد به حجاب عربهای بدوی بیابان نشین سخت نمیگرفت،پس حجاب قبایل و عشایر و... ملاک نیست بلکه ملاک نظر مراجع تقلید است.