مرکز خبر حوزه نوشت: استاد سطوح عالی حوزه جنگ نرم را زمینه متزلزل­کردن تدریجی پایه‌های اعتقادی مردم و دستیابی به اهداف و اغراض سیاسی دانسته و گفت: طرح مباحث انحرافی و اشکال به حجاب و عفاف مصداق جنگ نرم و انقلاب مخملی است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، با اشاره به فطری و عقلانی­بودن اصل عفاف و حجاب، اظهار داشت: اصل عفاف و حجاب قبل از آن­که یک بحث شرعی و فقهی منقول باشد، یک امر فطری و عقلانی است و به عبارت واضح­تر انسان؛ چه زن و چه مرد از درون انگیزه­ای برای حفظ عفت، شخصیت و پاکدامنی دارد و شرع مقدس نیز هماهنگ با عقل، مسئله پوشش را به عنوان یک واجب شرعی بر انسان تکلیف کرده است؛ بنابراین در بحث عفاف و حجاب، میان عقل و نقل هماهنگی کامل برقرار است و رعایت آن از بدیهیات به شمار می­رود.

* اقدامی با اهداف سیاسی!
وی با اشاره به اهداف دست‌اندرکاران روزنامه ایران از انتشار مطالبی علیه چادر و حجاب، ابراز داشت: طرح این‌گونه مباحث، ظاهر قضیه است و در باطن خود اهداف پنهانی سیاسی را به دنبال دارد که آن جلب آرای عده­ای از مردم است.
رییس دفتر پژوهش‌های رسیدگی به امور مساجد طرح این مباحث را پشت­پرده­ای برای جلب آرای عده­ای از مردم عنوان کرده و خاطرنشان ساخت: این افراد به دنبال جلب افراد و نیروهایی به رنگ خاکستری هستند و می­خواهند از تزلزل اعتقادات آنها سوء استفاده را نمایند و برای خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی رأی جمع کنند.

* خودتان را ضایع نکنید!
این محقق و پژوهشگر حوزوی با تأکید بر این­که علما و روحانیت متوجه لایه­های پنهان اهداف مغرضان می­شوند، تصریح کرد: لایه­های پنهان اهداف شما برای ما روشن است و خودتان را با طرح این­گونه مباحث ضایع نکنید!
حجت­الاسلام والمسلمین غرویان در پاسخ به این سوال که چه برخوردی باید با این­گونه رفتارها انجام بپذیرد، گفت: باید با صبر و حوصله و به صورت منطقی با این مسئله برخورد شود و به نظر بنده این‌گونه مباحث انحرافی و اشکال به حجاب، مصداق جنگ نرم و انقلاب مخملی است.
وی در تعریف جنگ نرم اظهار داشت: جنگ نرم در واقع متزلزل­کردن تدریجی پایه­های اعتقادی مردم و دستیابی به اهداف و اغراض سیاسی است و این وظیفه قوه قضاییه و دستگاه‌های مسئول است که در درجه اول روشنگری کنند و در ادامه اگر واقعا تشویش افکار و اذهان عمومی و به نوعی تضعیف پایه­های اعتقادی مردم اتفاق افتاده است، با آنان طبق قانون رفتار نمایند.

*دخالت تمام مهره­های اصلی جریان انحرافی
این استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به این­که همه مهره­های اصلی جریان انحرافی در این مسئله دخیل هستند، ابراز داشت: جریان سیاسی در هر کشوری توسط برخی از سیاسیون آن هدایت می­شوند؛ بنابراین گردانندگان اصلی این جریان در کشور ما، اشخاصی هستند که برگزاری با جلساتی به طرح این مباحث پرداخته و آن را در قالب مقاله، ویژه­نامه، فیلم، سخنرانی و .... در جامعه نشر می­دهند و منتظر واکنش­های آن هستند تا بتوانند برنامه­های دیگری را که مدنظرش دارند به اجرا درآورند.

*به دنبال جذب بدحجابان هستند!
حجت­الاسلام والمسلمین غرویان با بیان این­که این افراد با طرح مباحث این چنینی به دنبال جذب بدحجابان جامعه هستند، خاطرنشان ساخت: این‌گونه سخنان در رابطه با حجاب دارای جذابیت است و این اشخاص به دنبال جذب بد­حجاب­های جامعه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند؛ البته طرح این موضوعات تازگی ندارد و نمونه‌های آن را در 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار دیده­ایم.

* حیله‌ای برای جلب آراء!
این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: جریان­هایی که فکر می­کنند می­توانند با این فرمول­ها و حیله­ها آراء مردم را به سمت خود جلب کنند، باید بدانند که حرف اول را در نظام جمهوری اسلامی ایران رهبر معظم انقلاب و مراجع می­زنند و مردم زمانی که ببینند پای دین و اعتقادات در میان است، قطعا به سمت علمای راستین، انقلابی، متقی و پرهیزکار گرایش پیدا خواهند کرد.

*آیا استفاده از چادر مشکی مکروه است؟
حجت­الاسلام والمسلمین غرویان به مسئله مکروه بودن رنگ سیاه پرداخته و اذعان داشت: رنگ سیاه در روایتی مکروه اعلام شده است؛ اما در مباحث و استنباطات فقهی یک روایت را ملاک قرار نمی­دهند و بر اساس یک روایت مسئله­ای را استنباط نمی­کنند.
وی ادامه داد: چادر مشکی از زمان اهل­بیت(ع) برای ما به جا مانده و فقط منحصر به کشور ما نیست؛ بلکه کشورهایی نظیر عربستان، بحرین و... نیز از آن استفاده می­کنند و این نشان­دهنده واقعیت تاریخی ماست.

*رهبری و مراجع محور وحدت جامعه

حجت­الاسلام والمسلمین غرویان با تأکید بر این­که روحانیت باید به جامعه آگاهی بخشی کند، تصریح کرد: هرچه به انتخابات نزدیک­تر می­شویم، توطئه­های جدیدتری مطرح می­شود و باید با هوشیاری و بصیرت لازم در صحنه حضور داشته باشیم و محور وحدت را رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام قرار دهیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =