در جلسه علنی صبح امروز مجلس، دو تن از نمایندگان نسبت به چاپ ویژه​نامه خاتون روزنامه ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی​پور نماینده ارومیه در ابتدای جلسه امروز در تذکری به محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: شما باید در رابطه با موضوع اهمیت حجاب و چادر و مطالب روزنامه ایران تذکر می​دادید که ندادید.

لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت نیز در تذکری با تاکید بر حفظ شان و منزلت نمایندگان، از مصوبات مجلس درباره بحث حجاب و عفاف، سخن گفت و افزود: متاسفانه بودجه عفاف و حجاب و فرهنگ ایثارگری در قانون بودجه 90 حذف شده و به بودجه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، تخصیص داده شده است. در حالیکه اصلا در مصوبات بودجه​ای مجلس چنین چیزی نبود.

وی با بیان اینکه نفوذ جریان انحرافی در چاپ بودجه دیده می​شود، ادامه داد: کما اینکه دیروزدر روزنامه دولت هتک حرمت شد به حجاب زنان و چادر ما. باید صبح امروز نسبت به این هتک حرمت در مجلس موضع گیری می​شد و بعد جلسه آغاز می​شد. هیچ عقلی نمی​پذیرد که از بودجه ارتقای شاخص​های فرهنگی استان​ها، کسر شده و به کارهای غیرفرهنگی تخصیص یابد.

نماینده تهران افزود: ما جریان رضاخانی را داریم می​بینیم و حاضر نیستیم دیگر تحمل کنیم. در بودجه​های قرآنی هم تصرفاتی صورت گرفته و من که اینجا نشسته​ام نمی​دانم که این بودجه چرا جابه​جا شده و چرا صدها میلیارد تومان از آن کم شده است؟ این بودجه​های فرهنگی به روزنامه دولتی می​رود که علیه نظام و فرهنگ ما هزینه شود؟ باید از مصوبات خودمان حمایت کنیم و به کمیسیون اصل نود، شکایت کنیم.

او سخنانش را با در خواست «تکبیر» پایان داد که با استقبال کمرنگ نمایندگان مواجه شد.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، با بیان اینکه دو نکته مهم وجود دارد، در پاسخ به تذکر افتخاری گفت: در مورد جابه​جایی اقلام بودجه از دیوان محاسبات می​خواهم که رسیدگی کند و اگر تخلف قانونی دیده می​شود، آن را گزارش دهد. آقای عبدالهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز این موضوع را پیگیری کنند. علاوه بر این معاونت برنامه​ریزی دولت هم بودجه را باید همان​گونه که مجلس تصویب کرده هزینه کند، و به اصطلاح مصوبه مجلس رو دور نزند!

نایب رئیس مجلس در واکنش به اینکه افتخاری خواستار شکایت از عدم تخصیص بودجه​های قرآنی به کمیسیون اصل نود شده بود، گفت: اگر تخلف از قانون شود، قبل از اینکه به کمیسیون اصل نود شکایت شود، راه​های دیگری برای اینکه مجریان را ملزم به اجرای قانون کنیم وجود دارد.

وی در خصوص اهانت روزنامه ایران به حجاب و چادر نیز گفت: در خبرها دیدیم که دادستان تهران اعلام جرم کرده و پیگیری می​کند و نمایندگان مجلس هم حتما جلوی این هنجار شکنی​ها و ساختار شکنی ها را می گیرند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =