رئیس سابق اطلاعات اسرائیل: نصرالله به هرچه می‌خواست رسید

ایسنا نوشت: رئیس سابق دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره توافق تعیین مرزهای دریایی اذعان کرد، اساسا اسرائیل در مقایسه با لبنان از استانداردهای بیشتری شانه خالی کرده است.

به نوشته روزنامه عبری زبان "معاریو"، آموس یدلین، رئیس سابق دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: استانداردهای توافق درباره تعیین مرزهای دریایی نه در "اسرائیل" و نه در لبنان منتشر نشدند و فرض نزدیک به واقعیت این است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به هر آنچه می‌خواست، رسیده و به همین دلیل او احساس رضایت دارد.

یدلین در ادامه گفت: با این حال مطمئن نیستم که شرایط اینگونه بماند، امیدوارم دولت استانداردها را به مردم اعلام کند، فکر می‌کنم امکان دستیابی به توافقی که دو طرف از آن بهره ببرند و هر کدام منافع خود را تامین کنند، وجود دارد با این حال اگر توافقی هم میان اسرائیل و لبنان حاصل نشود، هرگز تعجب نخواهم کرد.

رئیس سابق دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی افزود: سخنرانی نصرالله برای من اینگونه به نظر رسید که او از متن توافق خبر دارد و آن را به عنوان دستاورد خود به مردم لبنان ارائه کرد، مسائل بسیار پیچیده‌ای وجود دارد که ما هنوز متوجه آنها نیستیم، فکر می‌کنم این نکته اهمیت دارد که دو طرف به یک توافق دست یابند.

این مسؤول اسرائیلی در ادامه مدعی شد: "لبنان همانند هوا برای تنفس، به استخراج گاز از دریای مدیترانه نیاز دارد چرا که این کشور از نظر اقتصادی در حال فروپاشی است و این تقریبا تنها فرصت موجود است و اسرائیل به صلح و اقدام نیاز دارد "و شاید این توافق از نفوذ ایران بکاهد"، هر یک از دو طرف باید چیزی را برای منفعت بسیار بزرگتری کنار بگذارد و در این صورت وضعیت بُرد-بُرد است و در این مورد اطمینان دارم".

او افزود: توافق با لبنان یک پیشرفت سیاسی نیز محسوب می‌شود، اما اگر در نهایت توافقی میان اسرائیل و لبنان به وجود نیامده و یک توافق غیر مستقیم میان دو طرف همراه با آمریکایی‌ها حاصل شود، هرگز غافلگیر نخواهم شد.

یدلین در ادامه تکرار کرد: مسائل بسیار پیچیده‌ای وجود دارد که هنوز متوجه آنها نیستیم تا بررسی کنیم آیا این توافقنامه خوب است یا بد اما اساسا اسرائیل در مقایسه با لبنان از استانداردهای بیشتری شانه خالی کرده، با این حال؛ امکان رسیدن به توافقی که همه از آنها استفاده کنند، وجود دارد.

رئیس سابق دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: اسرائیلی نه فقط جزئیات توافقنامه را نمی‌دانند بلکه توجهی نیز به آن ندارند، زمانی که یائیر لاپید، نخست وزیر و یا بنی گانتس اعلام کردند که اسرائیل بر خلاف اروپا از امنیت انرژی برخوردار است، مردم آن را ترجیح خواهند داد تا اینکه جنگی در شمال (اراضی اشغالی) علیه حزب‌الله وجود داشته باشد و همه می‌دانند که آن هرگز جنگی آسان نخواهد بود و فکر می‌کنم موضمع جنگ در نهایت به دادگاه عالی خواهد رسید زیرا در هر صورت زمان واقعی آن را تصمیم لاپید برای پمپاژ گاز تعیین می‌کند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1679579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =