کیهان: مهران مدیری که در شبهای برره از افعال معکوس استفاده می کرد، الان خودش همانطور شده

کیهان نوشت:«افعال معکوس» یکی از موقعیت‌های کمیک رایج در سریال «شب‌های برره» بود. یعنی افعالی که معنای آنها دقیقا برعکس خودشان است! اتفاقا کارگردان سریال «شب‌های برره» و برخی دیگر از همکارانش –که در طبقه اجتماعی و اقتصادی وی زیست می‌کنند- مدتی است که به افعال معکوس رنگ واقعیت بخشیده‌اند و مدام این نوع افعال را به کار می‌برند!

یکی از این افعال معکوس که این روزها از سوی برخی سلبریتی‌ها به طور مکرر ساطع می‌شود «من در کنار مردم هستم» است که به ژست سیاسی برخی از هنرمندان و ورزشکاران کاخ نشین و اشراف‌منش تبدیل شده است!

ماجرا از این قرار است که بعضی از بازیگران، خوانندگان و فوتبالیست‌ها اخیرا و به ویژه در هنگامه فتنه، مطالبی را با کلیدواژه مشترک همراهی با مردم منتشر کردند. فارغ از هدف و جهت این کلیدواژه و اینکه به چه مناسبتی منتشر شده‌اند، همراهی این طیف از سلبریتی‌ها با «مردم» نه تنها امکان‌پذیر نیست، بلکه به یک تناقض و به قول سریال شب‌های برره، فعل معکوس تبدیل شده است!
مردمی بودن هنرمند به چند عامل بستگی دارد که ازجمله زیستن در بین مردم، کار کردن برای مردم و بازنمایی مردم در آثار است. اما اغلب سلبریتی‌هایی که در بزنگاه‌های سیاسی و اجتماعی شعار مردمی بودن سر می‌دهند، هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارند. نمی‌توان در برج عاج نشست و دور از درد و رنج‌های اقشار زحمتکش و رنج دیده زندگی کرد و ادعای مردمی بودن داشت، نمی‌توان تعطیلات را با سفرهای لاکچری در ینگه دنیا گذراند و فقط در فضای مجازی ژست مردمی بودن گرفت، نمی‌توان به‌جای تولید محصولات فرهنگی و هنری برای عموم مردم با سلایق گوناگون فقط برای جشنواره‌های خارجی فیلم ساخت و دم از مردمی بودن زد، نمی‌توان دستمزد نجومی گرفت و چون اربابان بود و سخن از مردم راند و... خیلی نمی‌توان‌های دیگر! یکی از دلایل اتخاذ مواضع ضدملی توسط برخی از سلبریتی‌های اشرافی، همین دور بودن آنها از متن مردم و فاصله زیادشان با نظرات و تمایلات عموم است.
اغلب این چهره‌های مشهور و البته متمول، واقعیت را فضای مجازی می‌پندارند و تصور می‌کنند همه مردم همان‌هایی هستند که زیر پست‌های صفحه شخصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی پیام می‌گذارند یا اطرافشان می‌بینند. ازقضا، آن دسته از هنرمندان و ورزشکارانی که زیستی مماس با غالب مردم و قشرهای مختلف دارند، در همین آشوب‌های اخیر، نظراتی متفاوت با سلبریتی‌های مولتی میلیاردر داشتند و مواضعی در تضاد با چهره‌های دور از مردم گرفتند. چون هنرمندی که دردمند است و کنار مردم زندگی می‌کند، تصورش از «مردم» با آنکه در برج و بارو می‌زید و طرف تعاملش، سوپرسرمایه‌دارها هستند خیلی فرق می‌کند.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1679678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ماهرانی IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    تا پول میگرفت وبه حسن روحانی ومحمد جواد ظریف وتیم مذاکره کننده وبقیه اعضای دولت وکارگزاران فحش میداد خوب بود!! حا لا شد بد!!!
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    درود بر مدیری
    • TR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      5 4
      تا حالا که حکومتی بود یدفعه خوب شد ؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    توضیح دهید که شما شیفتگان آقای مهران مدیری در 8 سال حسن روحانی ، چطور ناگهان دشمن خونی ایشان شدید؟! یک انتقاد ساده از شما ؟!
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    20 1
    الان که مثل زمان قدیم نیست میتوان برای هر چیزی تحقیق کرد تا حقایق شود می توانیم قبل از هر تصمیمی فکر کردخداوند دوچشم برای دیدن و دوگوش برای شنیدن ومغز برای فکر کردن داده
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    23 3
    مهران مدیری همیشه کناره مردم بوده هست و خواهد بود...
  • بی نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    20 0
    مخالفان نظر کیهان ، حواستون باشه که تا دقایقی دیگر لایکهای منفی نظرات شما یکدفعه از سه چهار نفر به سه چهار هزار نفر تبدیل خواهد شد . این از خاصیتهای شگفت انگیز خبرآنلاینه .
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 1
    عامل بوجودآمدنشان کیه؟مردم؟
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    27 0
    چقدر جوکی تو کیهان
  • حسینی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    17 3
    چقدر جالب هست سالها در خدمت صدا وسیما و باعث جذب هزاران بیننده ولی با یک انتقاد کوچک که هیچ تاثیری برای هیچ کجا نداشت شد بد و تا نابودش نکنند ول نمیکنند‌ واقعا تاسف بار حتی تحمل کوچکترین انتقاد را هم ندارید. جوری میگویند روحانی انگار از یک کشور دیگر آمده و از این نظام نیست. ول کنید این داستان‌ها را. همه این مسئولان سالهاست در همین نظام در پست های کلیدی در حال خدمت هستند که این فلاکت ها نتیجه عملکرد کلی همه آنهاست.‌جرا از واقعیت گریزان هستید. چون تلخ هست‌ .
  • TR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 1
    شما جواب بدید . مدیری تا حالا که حکومتی بود یدفعه خوب شد ؟
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 2
    چیزی که کیهان نوشته ارزش خوندن نداره
  • محمدرضا IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    2 3
    الان کسی روزنامه میخره اصلا ؟؟؟؟ اونم کیهان خخخخ