آغاز فصل صید میگو در آب های هرمزگان از ۱۶ مهرماه

مدیر کل شیلات هرمزگان از آغاز فصل صید میگو در آب های هرمزگان از ۱۶ مهرماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرسول دریایی در این جلسه با اشاره به اجرای خوب طرح دریابست و همچنین همکاری خوب مردم و جامعه صیادی در اجرای این طرح در آبهای استان هرمزگان از یکم تا ۱۵ مهرماه سال جاری گفت: حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاهها کاهش فشار صید و جلوگیری ازفعالیت صید غیرمجاز، اجرای عدالت جهت سهم دهی به صیادان قانونی، کاهش آلودگی دریا و ایجاد شرایط آرامش در صید گاهها، فرصت مناسب جهت تعمیرات ادوات و شناورهای صیادی جهت افزایش راندمان، افزایش راندمان صید بعد از اجرای طرح، کاهش مصرف سوخت بعنوان سرمایه ملی ،ترمیم ذخایر و فرصتی جهت احیای نسل انواع آبزیان و ...را از اهم مزایا و اهداف اجرای این طرح است.

دریایی خاطر نشان کرد با توجه به گشت های تحقیقاتی که به همت پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همکاری جامعه صیادی و شیلات استان برقرار شد و همچنین کارشناسی های انجام شده و تبادل نظر با صیادان در سال ۱۴۰۱ فصل صید میگو از ۱۶ مهرماه آغاز می شود که بر اساس پایش های انجام شده در مدت صیدفصل صید میگو، زمان پایان فصل صید میگو نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صید مجاز در حفظ دخایر آبزیان گفت: همکاری بیش از پیش جامعه صیادی نقش مهمی درحفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار به ویژه میگو خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: گزارشات و ارزیابی انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان که نقش مهمی در تعین فصول صید و ارزیابی ذخایر آبزیان دارد، بیانگر نقش مخرب آلودگی های ناشی از قاچاق سوخت خوریات، تغیرات اقلیمی و صید بی رویه و غیر مجاز بر روی ذخایر میگو و در نتیجه کاهش ذخایر آبزیان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در فصل صید میگو تنها شناور های کلاس لنج صیادی میگو گیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند گفت:البته شاهد حضور تعدادی از شناورهای کلاس قایق به عنوان شناوهای جمع آوری کننده صید میگو در این فصل در کنار شناورهای لنج خواهیم بود.

مدیر کل شیلات هرمزگان پیش بینی کرد حدود ۲۰۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود دوهزار و پانصد نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال مشارکت داشته باشند.

وی گفت: برنامه ریزی برای حضورمنظم وبموقع نیروهای حفاظت منابع،استفاده ازمشارکت صیادان میگوگیر،پیشنهاد ادغام صیدگاههای میگوی استان(6صیدگاه) وتعیین 3صیدگاه درصورت وجودذخیره مناسب، بازدیدمنظم کارشناسان صیدوکارشناسان پژوهشکده ازعملیات صیدشناورها، جلوگیری ازصیدشناورهادر در شب وساعات خارج اززمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از اهم برنامه های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال است.

دریایی با بیان اینکه سمپاشی شناوروارایه گواهی سمپاشی توسط مالک شناور،شرکت دردوره های آموزشی وتوجیهی حفظ ذخایروافزایش کیفیت محصولات،ارایه بیمه مسولیت، دارابودن سامانه کنترل تردد وبروز بودن سامانه از اهم اقدامات قبلا ازصدورمجوزصیدمیگو است گفت:

وی افزود : نصب پلاک مربوط به اداره بنادر(شماره ثبت پروانه بهره برداری)،بغل نویسی شماره ثبت پروانه بهره برداری بصورت واضح،نصب پلاک صید،انجام بازدیدهای لازم توسط کارشناسان شیلات ونیروهای حفاظت منابع از دیگر اقدامات مهم قبلا ازصدورمجوزصیدمیگو است برای صیادان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: صیدگاه میگو بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید استان به صورت یک پارچه از منطقه کوهستک در شهرستان سیریک تا منطقه درگهان در شهرستان قشم خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1680213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =