سفیر روسیه: تنش‌های واشنگتن و مسکو هنوز به اوج خود نرسیده‌اند

فارس نوشت: سفیر روسیه در آمریکا با هشدار به پنتاگون درباره هرگونه حمله اوکراین به شبه‌جزیره کریمه یا دیگر مناطق تازه الحاق‌شده به روسیه، از مذاکرات بین مسکو و واشنگتن برای تبادل زندانی خبر داد.

همزمان با هشدارهای جهانی درباره افزایش تنش‌ها بین آمریکا و مسکو و همچنین احتمال وقوع درگیری اتمی بر سر اوکراین، دیپلمات ارشد روسیه در واشنگتن گفت دو طرف هنوز به اوج تنش‌ها نرسیده‌اند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در آمریکا بامداد پنجشنبه ضمن رد ادعای غربی‌ها مبنی بر تصمیم روسیه برای انجام آزمایش اتمی، توضیح داد: «به نظر من هنوز به اوج تنش ۶۰ سال پیش نرسیده‌ایم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، آنتونوف در ادامه اظهار داشت: «موضع روسیه در مورد غیرقابل قبول بودن آغاز جنگ اتمی و ممکن نبودن پیروزی یک طرف در آن، بدون تغییر باقی می‌ماند».

این دیپلمات روس اضافه کرد: «واشنگتن هم‌اکنون نیز اصول ثبات استراتژیک را فراموش کرده است، جوهر آن در یک فرمول بسیار ساده خلاصه می‌شود: هرکس اول شلیک کند، نفر دومی خواهد بود که کشته می‌شود. در شصتمین سالگرد بحران موشکی کوبا، من باور دارم کسانی هستند که در ایالات متحده این درس مهم را آموخته باشند. در هر شرایطی، کشورهای ما باید از لغزش جهان به سوی فاجعه اتمی جلوگیری کنند».

طبق این گزارش، آنتونوف در واکنش به اظهارات مقام پنتاگون درباره حملات احتمالی اوکراین به شبه‌جزیره کریمه، هشدار داد که روسیه قاطعانه از این منطقه و دیگر سرزمین‌های جدیداً ملحق شده، دفاع خواهد کرد.

ریانووستی به نقل از وی نوشت: «من قویاً معتقدم که ما از کریمه و سرزمین‌های جدید خود به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از کشورمان دفاع خواهیم کرد. در این زمینه اقدامات ما قاطعانه خواهد بود».

سفیر روسیه در آمریکا، در بخش دیگری از صحبت‌هایش خبر داد که مذاکرات بین واشنگتن و مسکو در مورد تبادل زندانیان در جریان است.

آنتونوف با بیان اینکه روسیه و آمریکا در حال مذاکره برای تبادل زندانیان از طریق کانال‌های توافق‌شده هستند، افزود: «در مورد مذاکرات مبادله زندانیان، این مذاکرات از طریق کانال‌های ویژه‌ای انجام می‌شود که سال گذشته توسط روسای جمهور دو کشور در ژنو توافق شد».

روز گذشته بود که «لورا کوپر» دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا، با اشاره به ارسال دو فروند سامانه توپخانه موشکی دیگر به اوکراین، گفت نظامیان کی‌یف می‌توانند با این سامانه‌ها به اهداف روسی در شبه‌جزیره کریمه حمله کنند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1680771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =