تغییر تاکتیک نظامی روسیه؛ حملات پهپادی و توپخانه‌ای به زیرساخت‌های اوکراین

روزنامه آمریکایی به تغییر تاکتیک ارتش روسیه در نبرد با اوکراین اشاره کرد و نوشت، حمله توپخانه‌ای و پهپادهای انتحاری به زیر ساخت‌های اوکراین تاکتیک جدید روسیه است.

یک روزنامه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی به تغییر تاکتیک ارتش روسیه در جبهه‌ نبرد با اوکراین اشاره کرد و نوشت، حمله توپخانه‌ای و پهپادهای انتحاری به زیرساخت‌های اوکراین تاکتیک جدید روسیه است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» با اشاره به حملات جدید روسیه به زیر ساخت‌های اوکراین از جمله حمله به یک سد نوشت، پس از آنکه نیروهای اوکراینی اوایل سپتامبر بازپس‌گیری بخش‌هایی از خاک خود را آغاز کردند، روسیه با حملاتی به زیرساخت‌های مهم اوکراین پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، این حملات مرحله جدیدی از جنگ را نشان می‌دهد که در آن مناطق دور از خط مقدم را تهدید می‌کند. در ماه گذشته، توپخانه روسیه به نیروگاه‌های برق در «خارکی‌یف»، «زمیف»، «پاولوگراد» و «کرمنچوک» حمله کرده و صدها هزار نفر را در بخش‌های شرقی و مرکزی اوکراین بدون برق گذاشت. پهپادهای کامیکازه روسیه نیز در هفته‌های اخیر به اهداف نظامی در سراسر اوکراین حمله کردند.

به نوشته این روزنامه، وزارت زیرساخت اوکراین اعلام کرده که روسیه در طول جنگ با بیش از ۴۰۰۰ حمله به زیرساخت‌های اوکراین ضربه زده است.

«جان هربست» سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین نیز در این زمینه گفت که آخرین دور حملات، نشان دهنده تغییر تاکتیکی روسیه است.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد ژنرال ارتش «سرگئی سوروویکین» به عنوان فرمانده «گروه مشترک نیروها در منطقه عملیات نظامی ویژه» منصوب شد. به دستور «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه این ژنرال روس که پیش‌تر فرماندهی کل نیروهای هوافضای روسیه را برعهده داشت، فرمانده گروه مشترک نیروهای روسیه در اوکراین شد.

تغییر تاکتیک نظامی روسیه؛ حملات پهپادی و توپخانه‌ای به زیرساخت‌های اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده سوروویکین به عنوان فرمانده تمام نیروهایی که در اوکراین می‌جنگند منصوب شد.

این گزارش حاکیست، روسیه در جدیدترین تحولات مرتبط با درگیری‌ها در اوکراین، بسیج بخشی از نیروها را اعلام و بر پیگیری اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین که شامل نازی‌زدایی، خلع سلاح کی‌یف و رسیدگی به سایر نگرانی‌های امنیتی مسکو است، تاکید کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در سخنرانی تلویزیونی، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند، اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1681633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =