ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که خبر منتشر شده درمورد دستگیری نفر دوم پ.ک.ک توسط دستگاه های امنیتی ایران صحت ندارد. 

رامین مهمانپرست در نشست خبری هفتگی خود افزود: متاسفانه برخی رسانه ها در انتشار این خبر دقت کافی نداشتند و بررسی ها نیز مشخص کرده است که این خبر صحت ندارد.

وی درپاسخ به سوالی در باره سفر اعضای شورای ملی انتقالی لیبی به ایران نیز گفت: مطلبی که بتواند این خبر را تایید کند، دریافت نکرده​ایم .

او همچنین در پاسخ به سوالی درمورد جزییات طرح گام به گام روسیه و آیا ایران می تواند به این طرح اعتماد کند، گفت: هرزمان این طرح را دریافت کردیم و جزییات آن را بررسی و نقطه نظر خود را اعلام می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی اعضای فراکسیون العراقیه مدعی شده اند که ایران باید به خاطر جنگ تحمیلی به عراق غرامت بپردازد، گفت: با توجه به این که دولت مستقل ومردمی عراق مشغول انجام فعالیت هایی برای استقرار ثبات و امنیت در این کشور است و همچنین با توجه به برنامه‌هایی که در روابط میان تهران و بغداد وجود دارد، موضوع پرداخت غرامت از سوی عراق به ایران در زمان مناسب مطرح خواهد شد.

مهمانپرست افزود: وقتی سازمان ملل، رژیم صدام را به عنوان متجاوز و شروع کننده جنگ علیه ایران معرفی کرده، گفتن حرف هایی که پایه و اساس ندارد، صرفا با هدف برهم زدن روابط دو کشور است و نباید به آن اهمیت داد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد تحولات سوریه تاکید کرد مساله سوریه یک مساله داخلی این کشور است و دخالت های خارجی هیچ سودی نخواهد داشت و فقط به تشدید تنش ها منجر خواهد شد. آمریکا و برخی دیگر از کشورها به دخالت در امور داخلی سایر کشورها عادت کرده اند و ملت ها هم تاکنون بطور مکرر نظرات خود را درباره دخالت های آمریکا اعلام کرده اند. برهم زدن امنیت داخلی سوریه از خارج این کشور و با اهداف خاص دنبال می شود و تنها رژیم صهیونیستی است که از بی ثبات شدن سوریه بهره می برد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =