یک هفته پس از انتخاب علی سعیدلو به عنوان معاون بین​الملل رئیس​جمهور، نخستین مسئولیت برای او از سوی احمدی​نژاد تعیین شد.

به گزارش خبرآنلاین، در احکامی که امروز با امضای رئیس جمهور صادر شده است، مسئولیت​های هم عرضی برای سعیدلو وصالحی تعیین شده است. البته صالحی نقشی تشریفاتی و سعیدلو نقش اجرایی و جانشین ویژه رئیس جمهور را در این احکام دارد.

رییس‌جمهور در حکمی او را به عنوان «رییس شورای سیاستگذاری اجلاس کشورهای غیر متعهد» که در سال 2012 به میزبانی ایران برگزار می‌شود، منصوب کرد.

در این حکم آمده است: «با توجه به ضرورت پیگیری متمرکز امور مربوط به برگزاری شانزدهمین اجلاس کشورهای غیرمتعهد در ایران که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در سال 2012 میلادی برگزار می‌شود، جنابعالی را به عنوان «رییس شورای سیاستگذاری اجلاس» منصوب می‌نمایم.

با اطلاع از توانایی، تعهد، تدبیر و تجارب ارزنده جنابعالی، رجاء واثق دارم که در ظل توجهات الهی با همکاری کلیه نیروها و امکانات موجود با هماهنگی مسئولین محترم دستگاه‌های اجرایی، ترتیبات لازم را برای برگزاری مناسب و نشستی در خور شئونات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم خواهید نمود. »

عین همین حکم برای علی سعیدلو صادر شده تنها با این تغییر که به او عنوان «نماینده ویژه و رییس ستاد برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد» داده شده است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =