مدیر پیام‌رسان ایرانی که ۵ روحانی راه‌اندازی‌اش کردند: مصاحبه نمی‌کنم، از وزارت ارتباطات بپرسید

غفاری مدیرعامل ایتا می‌گوید دو سال است تصمیم گرفته درباره برنامه‌های توسعه شبکه‌شان تنها از طریق وزارت ارتباطات اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با جدی‌تر شدن بحث تداوم فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام این روزها همه می‌خواهند درباره اپلیکیشن‌های ایرانی جایگزین بدانند. اینکه کدام اپلیکیشن قرار است برای گرفتن بخش اعظم بازار توسعه پیدا کند.

چند روز قبل مرتضی آقا تهرانی ، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و مدافع و طراح اصلی طرح صیانت در لابه لای انتقاداتش از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های خارجی لب به ستایش از پیام رسان ایتا گشوده بود. پیام رسانی که البته با شروع موج فیلترینگ های جدید اجازه عضو گیری جدید نداد و با بستن امکان دانلود و ارسال پیامک عضویت به شبکه اش سعی کرد کیفیت شبکه ارتباطی خود را بر اساس ظرفیت سرورها حفظ کند و البته احتمال حملات خراب کارانه را هم به صفر برساند .

آقا تهرانی در توصیف این شبکه ارتباطی گفته بود توسط ۵ روحانی نوشته شده و در ادامه گفته بود باید بقدری این پلتفرم های داخلی را بهتر کنیم که بهتر از واتساپ باشند و مردم خودشان آنها را انتخاب کنند. او البته فیلترینگ را هم گزینه بی ثمر دانسته بود.

اما ایتا چه پلتفرمی است و چه خدماتی می دهد؟ نگاهی اجمالی به سایت این اپلیکیشن و مقرراتش نشان می دهد ایتا شباهت های زیادی به تلگرام دارد و انگار به شیوه مهندسی معکوس از تلگرام نوشته شده است.

آنها قوانین سفت و سختی برای صیانت از حریم کاربران دارند و البته اینکه صراحتا نوشته اند مسئولیت محتواها با منتشر کنندگان است و تا زمان عدم وجود دستور قضایی حتی ایتا به چت های خصوصی افراد رجوعی ندارد.

قوانین حقوقی، کیفری و حریم خصوصی و تجارت را به رسمیت شناختند و بر کیفیت ارتباط شان مانور می دهند.

تمام این ویژگی ها دلیلی بود برای طرح چند پرسش از غفاری مدیر ایتا درباره ظرفیت های این پلتفرم برای جایگزینی با رقبای خارجی از نظر فنی و قابلیت ها اعتماد سازی که غفاری در پاسخ به خبرآنلاین گفت: «ممنون از لطفتان اما دو سالی است که مصاحبه نمی کنم. وزارت ارتباطات در جریان ریز کارهای ماست و شما می توانید درباره همه پرسش های تان از ما از آنها کسب اطلاع کنید.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1682135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =