پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت:

بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با تاکید و دستور رییس‌جمهور تنها نهاد مرجع و مسوول ترخیص کالا از مبادی مرزی، سازمان گمرک کشوری خواهد بود و هیچ نهاد دیگری حق دخالت در این زمینه را ندارد.

 جلسه کارگروه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) به ریاست دکتر محمود احمدی‌نژاد برگزار و موضوعات مربوط به قاچاق کالا و ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت رییس‌جمهور تاکیدات و دستورات لازم را در خصوص مسائل مطروحه صادر کرد.

احمدی‌نژاد در این جلسه گمرک محوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: از این پس سازمان گمرک تنها نهادی است که باید مجوز ورود کالا به کشور را صادر کند و سایر نهادهایی که در خصوص ورود کالا نقش داشته‌اند دیگر حق هیچ گونه دخالتی در این زمینه را نخواهند داشت.

وی همچنین در این خصوص دستور جمع شدن دفاتر نهادهای مختلف در گمرکات کشور را صادر کرد و از وزاری مربوطه خواست دستورالعمل لازم را در این زمینه هرچه سریع‌تر ابلاغ کنند.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که هیچ کالایی بدون ثبت گمرکی و دریافت بارکد اجازه ورود به کشور را ندارند، اظهار کرد: هیچ دستگاه و نهادی حق ندارد بدون پرداخت حق گمرکی کالا وارد کشور کند. نظارت بر کالا باید بیرون از گمرک صورت گیرد یعنی کالاهایی که وارد کشور می‌شود علاوه بر داشتن بارکد باید در داخل کشور نمایندگی‌های مجاز برای ارائه خدمات به مردم را داشته باشند تا مردم بدین شکل بر استاندارد بودن یا نبودن کالا نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: مرزی که کالا از آن بدون پرداخت گمرکی وارد شود مرتکب خلاف شده و به شدت با آن برخورد خواهد شد.

موضوع بازارچه‌های مرزی و همچنین ورود کالا توسط ملوانان با عنوان «ته لنجی» از دیگر موضوعاتی بود که پس از بحث و بررسی، رییس‌جمهور دستورات لازم را صادر کرد.

گزارش وضعیت و برآورد حجم قاچاق کالا و ارز در سال 1389، گزارش تبیین وظایف دستگاها و طرح اقدام موضوعات مورد تاکید رییس‌جمهور در همایش راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گزارش رییس کل گمرک ایران پیرامون پیشرفت اجرای طرح استفاده از فناوری نوین در تجارت خارجی و ترانزیت کالا از دیگر محورهای این جلسه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت

17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    0 0
    قبل از هر چيزي بايد تكليف گمركات مرزي با پايانه هاي مرزي مشخص شود. چرا كه موازي كاري ها ارباب رجوع را دچار سردرگمي كرده .
  • قاسم IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
    0 0
    درود بر رییس جمهور محبوبمان که همیشه و به موقع دستورات ضربتی را صادر میکنند .
  • حسين IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
    0 0
    يكي از دلايل ارائه آمارهاي متفاوت از ترانزيت و گردشگران وجود دو سازمان موازي كار يعني گمرك و پايانه است .كه هميشه آمارهاي گمرك صحيح مي باشد و گويا پايانه ها به نوعي در كارهاي گمرك دخالت مي كنند و تصميم گيرندگان امر تجارت را دچار سر درگمي مي كنند .