آتش توپخانه روسیه دو پل شناور ارتش اوکراین را نابود کرد

فارس نوشت: سخنگوی وزارت دفاع روسیه از نابودی دو پل شناور ارتش اوکراین در مناطق عملیاتی خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه از نابودی دو پل شناور ارتش اوکراین در مناطق عملیاتی و کشته شدن شماری از نیروهای این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری اعلام کرد که نیروهای روس دو پل شناور ارتش اوکراین را بر روی رودخانه «زرهبتس» در جمهوری لوهانسک منهدم کردند و تلاش نیروهای اوکراینی برای عبور از رودخانه را ناکام گذاشتند.

این مقام ارشد نظامی روسیه گفت که با قدرت آتش پیشگیرانه، دو پل شناور ارتش اوکراین منهدم وجلوی پیشروی نیروهای اوکراین گرفته شد.

این ژنرال ارتش روسیه گفت که توپخانه روسیه بیش از ۸۰ تن از نیروهای تیپ مکانیزه ۶۶ ارتش اوکراین را که برای کمک به نیروهای خودی پیشروی کرده بودند، از بین برد.

در تحولی دیگر، حمله موشکی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی اوکریان در شهر «لویو» در روز سه‌شنبه، بخشی از این شهر را بدون برق گذاشت.

به گزارش وبگاه «العربی» سه انفجار در این شهر در مدت کوتاهی رخ داد و در نتیجه این حمله موشکی، ۳۰ درصد از شهر لویو به طور موقت برق قطع و آب در دو منطقه این شهر نیز قطع شده است.

حملات موشکی روسیه روز دوشنبه نیز به منبع برق لویو اصابت کرد. مقامات شهری اواخر روز دوشنبه گفتند که برق تا حد زیادی در منطقه برقرار شد، اما «یوهنی ینین» معاون وزیر کشور اوکراین گفت که برخی از شهرک‌ها در این منطقه بدون برق هستند.

به دنبال حملات موشکی موفق روسیه در دو روز گذشته، « جو بایدن،» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به او وعده ارسال سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته داده است.

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با زلنسکی بعد از آن انجام شد که روسیه با فرمان رئیس‌جمهور این کشور «ولادیمیر پوتین»، شهرهای مختلف اوکراین را هدف حملات سنگین موشکی و پهپادی قرار داد. طبق بیانیه کاخ سفید بایدن، در این تماس تلفنی «حملات موشکی روسیه در سراسر اوکراین از جمله کی‌یف را محکوم کرده و به کسانی که عزیزانشان را در این حمله نابخردانه از دست داده‌اند تسلیت گفت.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1682717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =