لاوروف: غرب با ترور دیپلماتیک قطعنامه ضدروسی را تصویب کرد

ایرنا نوشت: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در واکنش به تصویب قطعنامه محکومیت مسکو برای همه پرسی الحاق مناطقی از اوکراین، اعلام کرد که غرب با ترور دیپلماتیک موفق به تصویب قطعنامه ضد روسی شد.

به گزارش خبرگزاری تاس نوشت که لاوروف روز پنجشنبه قطعنامه سازمان ملل در محکومیت الحاق مناطقی از اوکراین به روسیه را ضد روسی خواند. وی همچنین افزود که این قطعنامه با استفاده از ترور دیپلماتیک به دست آمد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب چهارمین قطعنامه از زمان آغاز جنگ اوکراین علیه مسکو، همه پرسی الحاق مناطقی از اوکراین به خاک روسیه را به رسمیت نشناخت و آن را محکوم کرد.

نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از روز دوشنبه ( ۱۰ اکتبر/۱۸ مهرماه) برای تصویب چهارمین قطعنامه علیه روسیه آغاز شده بود، روز چهارشنبه به وقت محلی از سرگرفته شد.

در این رای گیری، ۱۴۳ عضو سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی برای محکومیت روسیه رای مثبت، پنج کشور رای مخالف و ۳۵ کشور رای ممتنع دادند.

روسیه و چهار کشور بلاروس، کره شمالی، سوریه و نیکاراگوئه نیز به این قطعنامه رای منفی دادند اما چین رای ممتنع داد. جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در جلسه رای گیری غایب بودند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =