پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران در پالایشگاه فراسرزمینی ونزوئلا

ایرنا نوشت :وزیر نفت از راه‌اندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی به نام «ال‌پالیتو» در ونزوئلا و پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های کشور در این پالایشگاه خبر داد.

«جواد اوجی» در دومین روز همایش «در مسیر تحول سوخت‌رسانی، فناوری در خدمت تجربه» که صبح امروز (یکشنبه، ۲۴ مهرماه) در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد، افزود: این آرزوی دیرینه و ۴۳ ساله‌ای بود که به همت همکاران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پیگیری مدیرعامل این شرکت در بخش فراسرزمینی تحقق یافت، نقطه آغاز این اقدام در ونزوئلا بود و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دیگر نقاط نیز ادامه خواهد یافت.

وی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در موضوع حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، داشت: تحول مثبتی در صنعت پالایش کشور رخ داده است، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در مدیریت این حمله سایبری خوش درخشید که بحث آن همیشه در هیات دولت مطرح می‌شود. حمله سایبری از مواردی بود که دشمن برنامه‌ریزی کرده بود تا کمر انقلاب را بشکند که البته به لطف پروردگار و به همت مدیران و کارکنان این حوزه، دشمن نا امید شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سال گذشته در زمینه تأمین سوخت بسیار خوب عمل کرد، ادامه‌داد: در موضوع تامین سوخت تابستانی به‌ویژه در یکی دو ماه اخیر، کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بسیار خوب درخشیدند.

اوجی با تاکید بر پیگیری طرح‌های جدید پالایشی، گفت: مجوز برخی طرح‌ها در بحث ساخت خطوط لوله فرآورده‌های نفتی از شورای اقتصاد دریافت شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح‌ها، دغدغه ما درباره تردد تعداد زیادی تانکر در زمستان برطرف شود.

بیشتر بخوانید :

۲۲۰ ۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1684356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =