برگزاری کارگاه توانمند سازی با عنوان جهاد تبیین، روش ها و الزامات در خرم‌آباد

کارگاه توانمند سازی با عنوان جهاد تبیین، روش ها و الزامات در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، در ابتدای این کارگاه آموزشی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به جهاد تبیین، گفت: مدیران متناسب با وضع موجود باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. مدیر، مسئول و رئیس سازمان هنرش این است که بتواند ظرفیت آن سازمان را با همه کمبودها و کاستی‌هایی که وجود دارد به بهترین وضع در یک مسیر درست و صحیح در جهت اهداف سازمان به کارگیری کند.

حجت الاسلام علی درویشی افزود: سازمان‌های رسمی، سازمان‌های غیر رسمی درون خود دارند، مدیر سازمان هنرش این باید باشدکه سازمان‌های غیر رسمی درون سازمان اصلی را در جهت اهداف خود به کارگیری کند.
وی تاکید کرد: می‌پذیریم جهاد تبیین هزینه‌هایی را به دنبال دارد، اما براساس برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، بلندمدت و اثرگذار می‌توان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود نیز بهره برد. امروزه زبان روز دنیا و زبان جوانان را باید بلد باشیم و بتوانیم با آنها حرف بزنیم، اگر مقالات و پژوهش‌هایی که انجام می‌شود متناسب با علم روز نباشد پذیرفته نیست؛ بنابراین ما هم در ارائه مسائل دینی و در مورد کارکردهایی که در رابطه ما مسائل نظام و کشورمان داریم باید به روز باشیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با تاکید بر تداوم برگزاری این گونه جلسات، گفت: تبادل مسائل علمی و توانمندسازی باید محتوای این‌گونه جلسات باشد و یکی از خروجی‌های این جلسات می‌تواند این باشد که اقشار فرهنگی استان را برای کار فرهنگی و بصیرتی در جامعه توانمند کنیم.
حجت‌ الاسلام علی درویشی با اشاره به وجود مراکز و ظرفیت‌های آموزشی سپاه، افزود: این آمادگی وجود دارد که این امکانات در اختیار دستگاه های فرهنگی قرار داده شود که کارکنان این دستگاه ها در مقابل شبهات عموم مردم توانمند شوند.


وی گفت: جهاد تبیین یعنی فرد انقلابی بتواند واقعیات را به صورت صحیح، متقن، درست و اقناعی برای مخاطبانش با بهترین تکنیک ها و روش‌ها ارائه کند.
حجت‌الاسلام درویشی یکی از روش‌های دشمن را نفرت‌افکنی و خشم‌ناک کردن مردم عنوان کرد و افزود: بعضی فتنه‌ها دنبال براندازی هستند و بعضی به دنبال مهار قدرت هستند. فتنه‌های اخیری که در کشور ما طراحی و انجام شد می‌دانند که توانایی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارند و به دنبال مهار قدرت جمهوری اسلامی هستند و برای رسیدن به قدرت‌ها و اهدافی که دنیای غرب برای خودش در نظر گرفته جمهوری اسلامی را مانعی برای رسیدن به این اهداف می‌دانند.

سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان نیر در این مراسم بیان داشت: کتابداران در جهاد تبیین، رسالت مهمی بر دوش دارند که باید در مناسبت های مختلف و در بین اعضاء و مراجعه کنندگان کتابخانه های عمومی، این مهم را به خوبی مد نظر قرار دهند. کتابداران به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم روشنگری قرار داشته و نقش آنها در موضوع جهاد تبیین بسیار مهم و کلیدی است.

همچنین در این کارگاه آموزشی سرهنگ علی خسروی، مسئول بسیج فرهنگیان لرستان گفت: در راستای جهاد تبیین و همچنین پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب جهت آشنایی نسل جوان با تاریخ کشور خود و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بخش مهمی از این امر مهم به دوش معلمان و دیگر اقشار فرهنگی است که باید با استفاده از نقش تاثیرگذاری که بر دانش‌آموزان و نسل جدید دارند، به آن بپردازند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاسی از سوی مسئول بسیج فرهنگیان لرستان از فعالین عرصه جهاد تبیین استان تقدیر شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1684686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =