مقام فلسطینی: استرالیا اشتباه دولت قبلی را اصلاح کرد

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم کانبرا مبنی بر عقب نشینی از به رسمت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدام اصلاحی در جهت اشتباه دولت قبل استرالیا توصیف کرد.

به نقل از رویترز، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه اظهارات داشت: استرالیا اکنون باید به سمت گام مهم یعنی به رسمیت شناختن کشور فلسطین در متجلی کردن تعهد خود به اصل راه حل دو کشور حرکت کند.

کانبرا روز سه شنبه از تصمیم دولت قبلی استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل عقب نشینی کرد و گفت که مساله وضعیت این شهر باید از طریق گفت گوهای صلح بین فلسطینی ها و رژیم اسرائیل حل و فصل شود.

« پنی وانگ » وزیر امور خارجه استرالیا گفت که این کشور همیشه دوست وفادار [ رژیم ] اسرائیل خواهد ماند و متعهد به راه حل دو کشوری است که به موجب آن [ رژیم ] اسرائیل و کشور آینده فلسطین به صورت مسالمت آمیز در مرزهای شناخته شده بین المللی همزیستی کنند.

وی پایبندی دولت استرالیا به انجام تلاش های بین المللی در پیگیری مسئولانه گام برداشتن به سمت راه حل عادلانه و پایدار دو کشوری را تکرار کرد.

در حالیکه فلسطینی‌ها از موضع جدید استرالیا نسبت به شهر قدس استقبال کرده اند وزارت خارجه [ رژیم ] اسرائیل از این تصمیم عمیقاً ابراز نا امیدی کرد و گفت که سفیر استرالیا را احضار خواهد کرد.

اسکات موریسون نخست وزیر سابق استرالیا در دسامبر ۲۰۱۸ با بیان اینکه استرالیا قدس غربی را به عنوان پایتخت [ رژیم ] اسرائیل به رسمیت شناخت اما سفارت خود را فوراً به آنجا منتقل نخواهد کرد، سیاست های کشورش در خاورمیانه که طی دهه های گذشته پابرجا بود را تغییر داد.

« دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق آمریکا آذر ماه ۱۳۹۶ قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1685119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =