توسعه کتابخانه های عمومی وظیفه همه دستگاه های اجرایی است

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ازنا به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان ازنا ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، گفت: یکی از مولفه های توسعه یافتگی جوامع میزان مطالعه و کتابخوانی بوده به گونه ای که تعداد کتابخانه های موجود در هر شهر و میزان اعضای این کتابخانه ها با توسعه فرهنگی آن شهر رابطه مستقیم دارد.

محمدرضا فاتحی ادامه داد: اگر با دقت مشکلات و مسائل بررسی شود، می بینیم ریشه همه این مشکلات به کاستی های حوزه فرهنگ می رسد. از این رو وظیفه همه دستگاه و نهاد ها بوده که در تقویت حوزه فرهنگ که مبنای اصلی آن کتاب و کتابخانه های عمومی هستند، مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرستان ازنا، عدم استفاده از ظرفیت بالای خیرین است که متاسفانه علی رغم وجود جمعیت بالای خیرین نیک اندیش در شهرستان از این پتانسیل استفاده نشده است. باید زمینه ورود خیرین در حوزه های مختلف توسعه فراهم شود، که یکی از این حوزه ها که از اهمیت بالای هم برخوردار است بحث کتاب، کتابخوانی و کتابخانه های عمومی بوده، که درخواست می شود خیرین در این حوزه مساعدت داشته باشند.

فاتحی با اشاره به تنگناهای مالی و محدودیت های اعتبارات دولتی، افزود: باید در یک گردهمایی که خیرین نیز حضور دارند، دلایل توجیهی خدمت این عزیران ارائه شده تا انگیزه لازم برای صرف هزینه در حوزه مدنظر به وجود آید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه بیان داشت: ماموریت اصلی کتابخانه های عمومی، ترویج و ارتقای سطح علم و آگاهی و دانش اقشار مختلف مردم بدون هیچ محدودیت خاص و با در دسترس قرار دادن امکانات موجود از جمله منابع، سالن های مطالعه و مشاوره های لازم می باشد. برنامه های فرهنگی با هدف توسعه گفتمان کتاب و کتابخوانی نیز یکی از اهرم های محکم کتابخانه های عمومی بوده که برنامه ریزی این برنامه های فرهنگی با نهایت دقت صورت می پذیرد.
سیدسجاد راستخانه ادامه داد: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال از واژه دانش استفاده فرموده که فرمایش ایشان، وظیفه دستگاه های دانش بنیان و به دنبال آن دستگاه های فرهنگی را مضاعف کرده و در این میان وظیفه جوانان بسیار مهم و خطیر می باشد.
وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان ازنا، گفت: کتابخانه های عمومی در بحث پروژه های عمرانی تنها دستگاه بهره بردار بوده و پس از تکمیل پروژها وظیفه تجهیز کتابخانه را بر عهده دارد و در این زمینه در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام خواهد نمود.
تمدید حق انتفاع کتابخانه شهر مومن آباد، سیستمی شدن سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی و راه اندازی مجمع خیرین کتابخانه ساز شهر ازنا از مهم ترین مصوبات این جلسه بود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1685205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =