۵ نفر
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
شگفت‌انگیز مثل ایران

با شعار وحدت، ۱,۶۴۸,۱۹۵ متر مربع عشق و فرهنگ، در ۲۵۰ هکتار، گرد هم آمده‌اند.خطه سرزمینی ایران کهن، سکونتگاه اقوام تمدن‌ساز کره‌ی خاکی است. هر یک از این قوم‌ها با پیشینه‌ای اعجاب‌آور، نقشی اساسی در شکل‌گیری پایه‌های تمدن امروزی دارند. کرد و لر، آذری و بلوچ، خراسانی و ترکمن، فارس و عرب، گیلکی و مازنی در خاک حاصلخیز ایران، ریشه دوانده و دوام یکپارچگی مرز پرگهر را در درازنای تاریخ، رقم زده‌اند.

جهانگردان معروف در سفرنامه‌های خود، به حیرت از تماشای تنوع آداب و هنر اقوام ایرانی اعتراف کرده‌اند و ستایشگر فرهنگ و تمدن ایران‌زمین بوده‌اند.

در جغرافیای سیاسی امروز، اما، گسست فرهنگی و دسیسه‌های بدخواهان، سعی در کشیدن مرزهای سیاسی بین فرزندان ایران دارد. از شمال وجنوب، تا شرق و غرب، دشمن کفتارصفت، به انتظار نشسته تا شاهد به ثمرنشستن دسیسه‌هایش باشد. زهی خیال باطل ... رنگین‌کمان اقوام ایرانی، دیرپای‌تر و مستحکم‌تر از هر دسیسه و خیانتی است.

هفته وحدت، بهانه‌ایست برای نشان دادن همبستگی اقوام ایرانی با هر دین و مذهبی ...

میلاد مسعود پیامبر مهربانی، چه دوازده ربیع باشد، چه هفدهم آن، مرکز اتحاد بیش از ۱ میلیارد مسلمان جهان است و چه روزی بهتر از این روز که بتوان قدرت وحدت اقوام را به رخ بدخواهان کشید.

رنگین‌کمان اقوام ایرانی، دیگربار بعد از طوفان حوادث، در تلألو تابش انوار میلاد حضرت ختمی مرتبت نقش بست و این‌بار نه در پهنه‌ی آسمان، بلکه در حاشیه مسیر ۲ کیلومتری ساحل دریاچه‌ای که مزین به نام مدافعان خلیج همیشه فارس است.

نمایشگاه وحدت اقوام ایرانی، که در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برپاست، فرصتی است تا بار دیگر یادآور شود، سرمایه‌ی ایران، نفر به نفر اقوام ایرانیست که در لوای نام ایران، پای استقلال و آبادانی آن خون داده‌اند.

هفت هزار سال تمدن پشت سر هر نت موسیقی محلی و هر گره و بافت و ضربه هنرمندانه مصنوعات دستی ایران نهفته است و راهی عبث می‌پیمایند آنان که به تخریب طوفان، دل خوش کرده‌اند. در دریاچه‌ای که نقشه‌اش شبیه نقشه‌ی ایران است، زیبایی و شگفتی را به تماشا نشسته‌ایم.

زیبا مثل کرد و لر و آذری و بلوچ و عرب و خراسانی و ترکمن و گیلکی و مازنی و فارس. شگفت‌انگیز! مثل ایران.

کارشناس فرهنگی و گردشگری

۴٧۴٧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1685293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =