استفاده اضطراری از واکسن نُواواکس به عنوان دوز یادآور تأیید شد

سازمان غذا و داروی امریکا روز چهارشنبه استفاده اضطراری از واکسن تقویت‌کننده کووید-۱۹ ساخت شرکت نُواواکس (Novavax) را برای افراد بالای ۱۸ سال تأیید کرد.

الهه جعفرزاده: سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) استفاده اضطراری از دوز سوم واکسن نُواواکس را به عنوان واکسن تقویت‌کننده کووید-۱۹ برای بزرگسالان مجاز کرده است. افرادی که واکسن‌های اولیه کووید-۱۹ (مدرنا یا فایزر) را دریافت کرده‌اند می‌توانند از این واکسن به عنوان دوز تقویت‌کننده یا یادآور استفاده کنند.

استنلی ارک (Stanley C. Erck)، رئیس و مدیرعامل نُواواکس در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده اکنون به واکسن نُواواکس کووید-۱۹ دسترسی دارد. بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تقریباً ۵۰ درصد از بزرگسالانی که نوبت اولیه واکسنشان را دریافت کرده‌اند، هنوز اولین دوز تقویت‌کننده را دریافت نکرده‌اند».

کمپانی نُواواکس اعلام کرد: این واکسن علاوه بر اینکه برای محافظت در برابر سویه اصلی کووید-۱۹ ساخته شده، باعث ایجاد ایمنی در برابر واریانت Omicron BA.۵ نیز می‌شود.

صدور مجوز استفاده اضطراری FDA بر اساس داده‌های کارآزمایی‌های بالینی و همچنین آزمایشاتی تحت عنوان COV-BOOST تحت حمایت بریتانیا صورت گرفت.

استفاده اضطراری از واکسن نُواواکس به عنوان دوز یادآور تأیید شد

واکسن نُواواکس پنجمین واکسنی بود که مجوز سازمان دارویی اروپا (EMA) را دریافت کرد و نهمین واکسنی است که به تأیید سازمان جهانی بهداشت رسید.

سازمان غذا و دارو مجوز استفاده اضطراری واکسن نُواواکس به عنوان یک واکسن اولیه (با تزریق دو دوز) را در ماه جولای اعطا کرد. این مجوز جدید برای نسخه تقویت‌کننده است و می‌تواند پس از تزریق واکسن اولیه کووید-۱۹، به عنوان دوز یادآور تجویز شود.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1685600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =