تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی به نمایندگی از سینمای ایران در بخش اصلی چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم نیویورک حضور دارد.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره فیلم نیویورک اسامی 27 فیلم بخش اصلی این دوره جشنواره را اعلام کردند که در میان آن‌ها فیلم‌های مارتین اسکورسیزی، لارس فون تریر و ویم وندرس دیده می‌شود.

«جدایی نادر از سیمین»‌ اصغر فرهادی یکی از فیلم‌های این بخش است. فیلم فرهادی پارسال در جشنواره برلین موفق به دریافت خرس طلای بهترین فیلم و جوایز خرس‌ نقره‌ای بهترین گروه بازیگری زن و بهترین گروه بازیگری مرد شد.

«این یک فیلم نیست» جعفر پناهی و مجتبی میرطهماسب هم در بخش اصلی جشنواره فیلم نیویورک حضور دارد.

همان طور که قبلا اعلام شد «کشتار» به کارگردانی رومن پولانسکی فیلم افتتاحیه چهل و نهمین جشنواره فیلم نیویورک است که 30 سپتامبر تا 16 اکتبر (هشتم تا 24 مهر) برگزار می‌شود.

آثار انتخاب‌شده تلفیقی از فیلم‌های محبوب جشنواره‌های سینمایی هستند. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «روزی روزگاری در آناتولی» ساخته نوری بیلگه جیلان از ترکیه و فیلم فرانسوی «پسری با دوچرخه»‌ به کارگردانی لوک و ژان پی‌یر داردن اشاره کرد که در دوره اخیر جشنواره کن به طور مشترک برنده جایزه بزرگ هیئت داوران شدند.

«ملانکولیا» لارس فون تریر که در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن را برای کرستن دانست به همراه داشت، یکی دیگر از این فیلم‌هاست.

فرزندان

جرج کلونی در صحنه‌ای از فیلم «فرزندان»

در کنار «جدایی نادر از سیمین»، فیلم «اسب تورین» ساخته بلا تار به عنوان دیگر برنده پارسال جشنواره برلین نیز در فهرست حضور دارد.

مستند «جرج هریسن: زندگی در دنیای مادی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، «پینا»‌ ساخته ویم وندرس، «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» پدرو آلمودوار و «یک روش خطرناک» دیوید کراننبرگ از دیگر فیلم‌های جشنواره نیویورک 49 هستند.

درام خانوادگی «فرزندان»‌به کارگردانی الکساندر پین با بازی جرج کلونی فیلم اختتامیه جشنواره است.

کلونی در این فیلم نقش وارث خانواده‌ای را بازی می‌کند که در هاوایی زمین‌های بسیار دارد. وقتی همسر او در حادثه‌ای مجروح می‌شود، مسئولیت نگه‌داری از دو دختر نوجوانش به عهده او گذاشته می‌شود و ...

جشنواره فیلم نیویورک از مهمترین رویدادهای سینمایی آمریکا است. فیلم‌های این جشنواره را انجمن فیلم مرکز لینکلن در نیویورک انتخاب می‌کند.

ورایتی / 17 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =