افت عجیب یک پرسپولیسی در آستانه جام جهانی

خبرورزشی نوشت: عملکرد ضعیف خط میانی پرسپولیس باعث کمرنگ شدن تعداد موقعیت‌های خطرناک این تیم شده است.

مهدی ترابی که در روزهای اوج پرسپولیس، نقشی کلیدی در امور دفاعی و به خصوص هجومی تیمش ایفا می‌کرد و بدون شک در چند سال اخیر از بهترین هافبک تهاجمی سرخپوشان تهرانی بوده است اما افت شدید و عملکرد ضعیفش در این فصل، بر هیچ کس پوشیده نیست.

هرچند پرسپولیس در صدر جدول قرار گرفته است اما خط میانی این تیم در گلسازی و توپ رسانی به خط حمله عملکرد ضعیفی داشته است. چه بسا اگر پرسپولیس مهاجم ششدانگ و توانمندی مثل یورگن لوکادیا نداشت شاید امروز باید در میانه‌های جدول لیگ برتر دست و پا می‌زد!

در خط میانی پرسپولیس همه با خصوصیات بازی کمال کامیابی نیا آشنایی داریم. یک هافبک دونده، متخصص در خراب کردن بازی تیم حریف و البته بیشتر جنگجو تا بازیساز! سینا اسدبیگی هم آن هافبک دفاعی سرحال و بازیساز نشان نداده و انتظاری هم از این جوان تازه وارد نمی‌رود. مضاف بر اینکه میلاد سرلک بهترین هافبک دفاعی دو سال اخیر پرسپولیس هم اغلب با بدشانسی و مصدومیت مواجه بوده است. سروش رفیعی هنوز با آن سروش رفیعی گذشته فاصله دارد و سعید صادقی نتوانسته است به عنوان وینگر و هافبک راست به اندازه گل گهر مؤثر بازی کند.

افت عجیب یک پرسپولیسی در آستانه جام جهانی/ کی‌روش این بازیکن را نجات می دهد؟

برای بازی با ۲ هافبک تدافعی به یک هافبک طراح احتیاج است که ارتباط بین خط دفاعی و نفرات حاضر پشت سر تک مهاجم را برقرار کند. در کنار این هافبک، باید وینگرهای چپ و راست تهاجمی تری داشته باشید که گل بزنند یا پاس گل بدهند. به نظر می‌رسد بزرگ ترین مشکل خط میانی پرسپولیس افت نا به هنگام مهدی ترابی باشد. هافبکی که با تکنیک بالا و سرعت فراوان خودش به خط دفاعی حریفان می‌زد، گل می‌ساخت یا خودش گل می‌زد اما الان کارش به جایی رسیده که در دقیقه ۷۰ تعویض می‌شود! این نزول عجیب آن هم درآستانه جام جهانی می‌تواند نگران کننده باشد هرچند کارلوس کی‌روش اعتقاد عجیبی به مهدی ترابی دارد.

مرد پرتغالی خودش این بازیکن را برای اولین بار از سایپا به تیم ملی دعوت کرد و در بازی دوستانه اخیر مقابل اروگوئه برخلاف پرسپولیس بازی خوبی از او گرفت. شاید حضور بیشتر مهدی ترابی در اردوی تیم ملی (برخلاف دوران اسکوچیچ) به سود این بازیکن، پرسپولیس و یحیی گل محمدی باشد. چه بسا کارلوس کی‌روش بتواند هم این بازیکن را نجات داده و به اوج برگرداند و هم هافبکی آماده سرحال را پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تحویل تیم پرسپولیس دهد. باید منتظر ماند و دید!

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1686275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =