تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی به بیش از دو میلیون و ۸۳۲ هزار تُن رسید

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری کالا از طریق حمل‌ونقل ریلی در بندر شهید رجایی طی شش ماهه امسال را بیش از دو میلیون و ۸۳۲ هزار تُن ذکر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «منصور خرمشکوه»، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگن امروز در تشریح عملکرد ریلی بندر شهید رجایی در شش ماهه ابتدایی سال جاری گفت: طی این مدت دو میلیون و ۸۳۲ هزار و ۹۵۸ تُن کالا از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جایی، دو میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۲۶ تُن کالا در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی ایران تخلیه شد.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ۵۸۱ هزار و ۷۳۲ تُن از این بندر بارگیری شده است.

خرمشکوه، میزان جابه‌جایی کالای اساسی از طریق خطوط ریلی در سال جاری را نیز ۲۴۳ هزار و ۶۸۶ تُن اعلام کرد که عمده‌ترین این کالاها شامل ذرت، روغن‌ خوراکی، برنج، گندم و جو برنج بوده که از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.

در سال گذشته از هفت میلیون تُن کالای جابه‌جا شده از طریق حمل ریلی، حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تَن مربوط به صادرات و حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تن نیز کالا از طریق حمل ریلی وارد این بندر شد.

درحال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی در بندرشهید رجایی فعال است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1686354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =