عکس | ورود جنجالی غول سبزرنگ لامبورگینی به پیست

لامبورگینی شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپرت فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه آئودی آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی و به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت که خود زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن است.

عکس | ورود جنجالی غول سبزرنگ لامبورگینی به پیست

دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک به نام سن‌آگاتا، بولونیز قرار دارد و تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سیان، اوراکان و اوروس را تولید می‌نماید.

پیش از معرفی مدل اوروس در سال ۲۰۱۸، این خودروساز سه اقدام متمایز در زمینه ساخت یک شاسی بلند متناسب داشت که بدون شک، مدل LM۰۰۲ معروف به لامبورگینی رامبو، مشهورترین و موفق‌ترین آن است که رسما به مرحله تولید رسید.

عکس | ورود جنجالی غول سبزرنگ لامبورگینی به پیست

اوروس اما روایتی متفاوت از موفقیت لامبورگینی در زمینه تولید یک کراس‌اوور اسپرت غیر آفرودی (بر خلاف LM۰۰۲) است که ضمن داشتن تمایز بسیار زیاد با شاسی‌بلندهای بیراهه نورد، در بازار فروش عمومی بسیار موفق عمل کرد. این بار نوبت به اوروس رسید تا با افزوده شدن پسوند پرفورمانته به نام آن، بار دیگر قیام کند.

قدرت و گشتاور لامبورگینی اوروس پرفورمانته در حال حاضر ۶۵۷ اسب بخار و ۶۲۷ پوند فوت است، مانند Urus S جدید «معمولی»، با سرعت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت مشابه پورشه.

عکس | ورود جنجالی غول سبزرنگ لامبورگینی به پیست

سیستم تعلیق اکنون مجموعه‌ای سبک تر از فنرهای فولادی است، نه هوا. تایرهای Pirelli Trofeo R دارد که به طور خاص برای Performante ساخته شده است. یک اگزوز تیتانیوم وجود دارد؛ آن را با آلیاژهای سبک تر (همراه با لاستیک، صرفه جویی در بیش از ۶ کیلوگرم در جرم بدون فنر) همراه کرده‌است.

یک دیفرانسیل مرکزی Torsen جدید (هم از نظر سخت افزار و هم از نظر پیکربندی) می تواند قدرت بیشتری را به عقب ارسال کند. دارای یک بال عقب جدید (و تا ۳۸٪ نیروی رو به پایین بیشتر) است.

عکس | ورود جنجالی غول سبزرنگ لامبورگینی به پیست

تعویض دنده سریعتر است. دارای تزئینات آلکانترا است. به گفته لامبورگینی، یک کاپوت فیبر کربنی و در صورت اختیاری سقف فیبر کربنی نیز وجود دارد تا بیشترین فیبر کربن را در این بخش به خودرو بدهد.

با تمام صرفه جویی در وزن، Performante نزدیک به ۴۷ کیلوگرم سبک تر از نمونه معمولی است. وزن آن هنوز ۲.۱ تن است، بنابراین به کلاس Weight Watchers دعوت نمی‌شود، اما همچنان در مسیر درستی حرکت می‌کند.

عکس | ورود جنجالی غول سبزرنگ لامبورگینی به پیست

تغییرات بصری در Urus چندان چشمگیر نیست، اما همچنان شامل ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در سپر جلو برای کمک به خنک‌کننده موتور و همچنین پرده‌های هوای بهتر برای خنک‌تر نگه داشتن ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1686508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =