هشدار نارنجی هواشناسی برای تهرانی‌ها؛ مراقب سقوط اشیا باشید

ایسنا نوشت: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید، وقوع توفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار نارنجی رنگ نسبت به افزایش گرادیان فشاری، وزش باد شدید تا خیلی شدید و وقوع توفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد همچنین نفوذ گردوغبار از استان‌های مجاور، کاهش کیفیت هوا و دید افقی به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه(۲ تا ۳ آبان‌ماه) هشدار داد.

براثر این مخاطره جوی آسیب به سازه‌های موقت، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن درختان دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران، برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره جوی، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی، استحکام سازه‌های موقت نظیر داربست‌ها و گلخانه‌ها، عدم پرواز هواپیماهای سبک و عدم صعود به ارتفاعات را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران و شهرهای شمالی

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1686825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =