منظور شعار «زن، زندگی، آزادی» ،زندگی غربی است/ می خواهند با شعا زیبا و باطن مبتذل،ایجاد سرگرمی کنند

مریم اشرفی‌گودرزی، مدرس و محقق حوزوی به روزنامه جوان گفت:اگر ما در جامعه‌ای بودیم که بانوان حالتی منفعل داشتند یا نمی‌توانستند اندیشه خود را در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطرح کنند، دشمن نمی‌توانست از زاویه خانم‌ها وارد شود، پس اینکه دشمنان این بار از موضع زن با یک طراحی چندجانبه وارد شده‌اند، ناشی از همین حضور و اثرگذاری زنان در جامعه اسلامی ماست.

*با عنایت به سطح فعالیت و ضریب نفوذ این قشر در جامعه، دشمنان برنامه‌های خودشان را برای نفوذ در میان زنان طراحی کردند و از این راه وارد شدند. از طرفی دیگر با سوژه‌ای وارد شدند که می‌دانستند مردم ایران به لحاظ عاطفی بسیار قوی هستند و در آن‌ها نگاهی عاطفی و بسیار لطیف به دختران وجود دارد. ما دختران‌مان را بسیار عزیز می‌دانیم، لذا از این موضوع استفاده کردند و از سوژه‌ای که متعلق به بخش خاصی از قومیت ما بود و به لحاظ مذهب هم ویژگی خاصی داشت و هم جنسیت، همه این‌ها را واداشت تا از این وضعیت سوءاستفاده کنند و با عنایت به تسلطی که بر فضای مجازی داشتند و این تسلط در دوران کرونا هم تشدید شده بود، شکاف خاصی را در جامعه ایجاد کنند. در دوره کرونا ضریب نفوذ فضای مجازی به خصوص در یک سنین خاصی که با عنایت به غیرحضوری شدن مدارس ناگزیر بودند از فضای مجازی استفاده کنند بیشتر شده بود.

*دشمن از موضوع زنان وارد شد تا بتواند این قشر فعال جامعه را با خود همراه و همسو کند. از سوی دیگر در موضوع زنان ما در برخی موارد نتوانسته‌ایم فعالیت فرهنگی مناسبی داشته باشیم و آن‌ها در تلاش بودند با توجه به ضعف‌های ما در برخی بسترها، برای نفوذ خودشان راه‌هایی پیدا کنند. ما متأسفانه نتوانسته‌ایم در موضوع فرهنگی و رسانه همگام و حتی جلوتر از دنیای سلطه گام برداریم. متأسفانه شبیخون فرهنگی که سال‌ها قبل حضرت آقا درباره آن تذکر داده بودند، جدی شد. به دلیل مشکلات مختلف و همچنین روی کار آمدن برخی مسئولان در برهه‌های مختلف با رویکرد متفاوت نسبت به مسائل اعتقادی و آزادی و به بهانه‌های مختلف برای جذب آرای مردمی در انتخابات با شعارهای مردم‌فریب، یکسری انتظارات متفاوتی را نسبت به مقوله آزادی و فرهنگ در بخش‌هایی از جامعه به وجود آورد. در بخش آموزش و پرورش هم ما نتوانسته‌ایم همه ارزش‌هایی را که داریم به طور شایسته‌ای منتقل کنیم.
* این‌ها شعار «زن، زندگی، آزادی» را به معنای زندگی غربی در نظر دارند. در غرب نگاه ابزاری به زن وجود دارد و خانمی که در عرصه سیاست، وزرش، فرهنگ و نظامی فعال است، نتوانسته از گزند این نگاه ابزاری در امان بماند و بتواند حریم خود را محافظت کند. حریم زنان در غرب با تعرض‌هایی همراه بوده که ما مستنداتش را مشاهده می‌کنیم، اما این‌ها می‌خواهند زنان ما را هم با چنین زندگی‌ای درگیر کنند تا از وظایف خودشان در عرصه تربیت نسل آینده فاصله بگیرند. وقتی مردان جامعه هم در بستری ولنگاری که با جاذبه‌های شهوانی پوشیده شده قرار بگیرند، از مبارزه با استکبار منحرف خواهند شد، بنابراین از این حربه استفاده و تلاش کردند از این موضع وارد شوند تا زنان جامعه ما را با این شعارهای به ظاهر زیبا و در باطن مبتذل سرگرم کنند که در درجه اول قوای خودشان را تضعیف کند و در درجه بعدی روی سایر اعضای جامعه مردان و فرزندان تأثیر منفی بگذارند تا بتوانند سطح بالای بازدارندگی در برابر نظام سلطه را از بین ببرند و انقلاب ما را دچار خدشه کنند.
*آن‌ها حجاب را یک عامل بازدارنده بسیار مهم می‌دانند چراکه می‌تواند سطح شهوانی و تقید جامعه را کنترل کند. وقتی ما بتوانیم انگیزه‌های اعتقادی و اراده‌های افراد را در برابر مسائل شهوانی پایین بیاوریم، طبیعتاً جامعه‌ای آسیب‌پذیر خواهیم داشت که می‌توان از آن جامعه‌ای پذیرنده در برابر استکبار جهانی ساخت. بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب آن‌ها از قدرت گرفتن جامعه ما می‌ترسند چراکه قدرت بازدارنده تسلط آن‌ها بر دنیاست، پس برای از بین بردن آن به از بین بردن ارکان آن متوسل می‌شوند. یکی از مهم‌ترین ارکان مقوم جامعه ما حیا و عفت است که یک نوع بازدارندگی در جامعه ایجاد می‌کند که مقوم اراده‌هاست و این اراده‌های قوی سد محکمی است در برابر مقابله با نفوذ امپریالیسم. قطعاً سطح بالای فعالیت زنان در جامعه این تصور را در آن‌ها ایجاد کرد که اگر بتوانند این قشر فعال را که نقش جدی در جامعه دارند به سوی خودشان بکشند، می‌توانند جبهه‌ای بسیار قوی برای نفوذ در ایران اسلامی داشته باشند که در این نقشه شیطانی با شکست مواجه شدند، اما این بیداری را در ما ایجاد کردند که با نقاط ضعف خود مواجه شویم و با یک آسیب‌شناسی انگاره‌های ملی و مذهبی را در خودمان تقویت کنیم.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1686979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 111 IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    21 46
    دقیقا همینطوره
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    32 15
    ان شالله شما هم به سر عقل بیایید و در همه موارد نظر مزخرف نداشته باشید .
  • ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    19 30
    ای دمت گرم! از کجا فهمیدی؟!!! دقیقا ما همین را می خواهیم . خیلی باهوشیا کلک! ترشی نخوری یه چیزی میشی شاید.
  • شقشی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    38 11
    سرکار خانم انگار تو غرب زندگی نکردید؟ تو غرب هر کسی بخواد حجاب داره و هر کس نخواد نداره..انقدر محجبه داره فکرشم نمیکنید..
    • فرانسه IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      16 4
      فرانسه!؟ آلبانیا
  • بچه سیدم IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    31 9
    بسیار باعث تاسف عمیق است که سرکار علیه مدرس است .مگر دنیا شما مانند دیگران اینقدر محدود است که همه الگوی ها در غرب و یا غرب ستیزی خلاصه شده است .بخدا همه دنیا غرب نیست
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    42 12
    این زندگی فلاکت باری که شما برای مردم درست کرده اید ایرانی است یا اسلامی ؟؟!!!!!
  • محمد رضا احمدی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    60 4
    وقتی که مردم هزارو یک سوال از مسیولین دارند و کسی نیست که پاسخگو باشد ، وقتی که مسیولین از بالا مردم را نگاه می کنند و زندگی مردم برایشان مهم نیست ، وقتی که مسیولین لوازم خانگی را از خارج تهیه میکنند و برای مردم مهیا نیست ، وقتی که مسیولین هر شعاری را به دروغ دادند وبر عکس عمل کردند ، وقتی...... دیگر مردم به حکومت دینی اعتماد نمی‌کنند ودوچار چند دستگی میشوند و هر کس هر گونه که بخواهد عمل میکند چون تمام قوانین اسلامی را به زبان مسیولین فقط برای مردم میبینند وخود مسیولین اعتقادی به آن ندارند مثل اختلاس و دوگانگی ها و دوزدیها و زندگی لاکچری آقازاده و مسئولان. ، اینها همه سوال است برای مردم
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    48 5
    چند روز پیش دریک فروشگاه ل‌ازم پلاستیکی که حد اکثر قیمتهایش از ۲۰هزار تومان تجا‌وز نمی کرد خانم محجبه ای سه قلم جنس که همه‌اش به۶۰هزار تومان هم نمی رسید برداشته و زیر چادر پنهان نموده و قصد خروج از فروشگاه را داشت که توسط صاحب مغازه گرفته و کار به پلیس کشیده شد اینجا ابتذالی بود و نه منکر دیگری بلکه شاید از سر ناچاری و اضطرار کاری ناشایست صورت گرفت چرا همه چیز را به حجاب ربط می دهید در جامعه ما آنقدر اقتصاد بد است که منشا خیلی از منکرات است و نمی خواهند قبول کنند که فقر فساد می اورد با ۲میلی‌ن تومان نمی توان نفس کشید آن امام جمعه بی خبر که آمار می دهد بیاید داخل مردم و بدبختی‌های را ببیند یک نسخه با ۱۵ قلم دارو را من یک‌میلیون وصد وپنجاه هزار تومان دادم از کجا بیاورم
  • ناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    21 7
    اصلا شما ها چه کار دارید به عقاید دیگران ؟؟؟ هر کس هر طوری می خواد باید زندگی کنه کسی یا گروهی نمی تونه عقاید منو نا محترم جلوه بده و بهش اهمیت نده نظر هر کس محترمه و باید بهش احترام گذاشته بشه ... منظور این شعار غرب گرایی نیست
  • ناشناس IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    22 6
    ما که مشکلمون زن زندگی ازادی نیست هر کی مشکلش اینه بره تو خیابون