پیام تسلیت رئیس  حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درپی درگذشت  شاعر، پژوهشگر و نویسنده برجسته چهارمحال و بختیاری

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، در پی درگذشت «داراب رئیسی» شاعر، پژوهشگر و نویسنده برجسته چهارمحال و بختیاری ، طی پیامی ضمن اعلام همدردی با بازماندگان آن مرحوم، درگذشت این شاعر پیشکسوت را به عموم هموطنان و جامعه فرهنگی وادبی تسلیت گفت.

به گزارش خبرگژاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری متن پیام احسان قائدی رئیس حوزه هنری استان به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش

خبر درگذشت «داراب رئیسی» شاعر، پژوهشگر و نویسنده برجسته چهارمحال و بختیاری موجب تألم و تأثر گردید، بزرگمردی که بیش از ۵۰ سال در حوزه ادبیات بومی فعالیت داشت و آثار گران بهایی در زمینه شعر و پژوهش از خویش به یادگار گذاشت.

اینجانب درگذشت این شاعر گرانقدر استان را به عموم هموطنان و جامعه فرهنگی وادبی تسلیت عرض می نمایم و از قادر متعال علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان معززآرزومندم.

گفتنی است "داراب رئیسی" از شاعران نام‌آشنای چهارمحال و بختیاری سال ۱۳۳۰ در منطقه بیرگان کوهرنگ متولد شد. مرحوم رئیسی از اعضا و مؤسسین انجمن ادبی "داراب افسر بختیاری" در اصفهان و صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه "کهرنگ" ویژه تاریخ و فرهنگ بختیاری بود. بیش از ۱۰۰ جلد عنوان کتاب از این هنرمند پیشکسوت استان به چاپ رسیده است. مجموعه اشعار "گلبانگ بختیاری"، "دوبیتی‌های ایل بختیاری" و "خون‌نامه علیداد رستم بختیاری" نمونه ای از آثار شاخص این شاعر توانمند چهارمحال و بختیاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =