آذربایجان‌غربی، کمپ ویژه ورزش تیم‌های ملی ناشنوایان خواهدبود

رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان در ارومیه گفت: استان آذربایجان‌غربی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالا، تبدیل به کمپ ویژه ورزش ناشنوایان کشور خواهدشد و این اتفاق از ابتدای امسال با برگزاری چند اردو آغاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مهران تیشه گران در سفری یک روزه به ارومیه، در گفت و گویی با اشاره به صعود رتبه هیات استان آذربایجان‌غربی به رده پنجم کشوری اظهار کرد: هیات این استان در چند سال اخیر عملکردی خیره کننده داشته و توانسته علاوه بر کسب نتایج قابل قبول در رقابت‌های مختلف و میزبانی اردوهای مختلف تیم‌های ملی، شرایط قابل قبولی برای ورزشکاران ناشنوا ایجاد کرده که قابل تمجید است.

وی در خصوص اهداف این سفر گفت: شرکت در مجمع عمومی سالیانه و بازدید از اردوی تیم ملی فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان در این سفر به یاد ماندنی به شهر ارومیه رخ داد که در مجمع، عملکرد مالی و اجرایی هیات به تصویب اعضا رسید و برنامه‌های هیات نیز مورد بررسی قرار گرفت و بازیکنان تیم ملی زیر ۲۱ سال فوتسال نیز در حال برگزاری اردویی در این شهر هستند تا در مسابقات پیش روی جهانی در کشور مالزی حضور یابند.

تیشه گران اظهار کرد: با گفت و گوی انجام گرفته با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، بنا شد این استان به کمپ ویژه ورزش تیم‌های ملی ناشنوایان تبدیل و امسال نیز در این خصوص شاهد میزبانی شهر ارومیه و استان آذربایجان‌غربی از اردوی تیم‌های مختلف ورزشی بوده است.

اردوی تیم ملی فوتسال ناشنوایان

تیشه‌گران خاطر نشان کرد: برای اولین بار بازی‌های آسیایی ناشنوایان در سال ۲۰۲۴ به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهدشد که در این خصوص ستاد مسابقات تشکیل و بزودی با بازدید نمایندگان آسیایی از امکانات این جزیره، روند میزبانی و آماده‌سازی تیم‌های ملی برای حضور قدرتمند در رقابت‌ها از سر گرفته خواهدشد.

رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان در بخشی از صحبت‌های خود فاصله پاداشی ورزشکاران ناشنوا با سایر ورزشکاران را ناراحت کننده دانست و افزود: به دنبال استخدام قهرمانان ملی ناشنوا هستیم و در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

هیات ورزش ناشنوایان آذربایجان‌غربی در سه سال اخیر با حضور معروفی به عنوان رئیس هیات عملکردی رو به رشد داشته و علاوه بر درخشش این هیات در مسابقات مختلف کشوری و حضور ملی‌پوشان متعدد در تیم‌های ملی در رتبه بندی هیات‌های استانی کشور از رتبه‌های آخر به رده پنجم کشوری صعود کرده است.

به گفته عبدالسلام معروفی رئیس هیات در حاشیه مجمع عادی سالیانه، حضور ۱۴ ملی پوش از استان در تیم‌های مختلف ملی، فعال شدن ۷ رشته ورزشی و ۵ هیات شهرستانی، هزینه کرد ۱۱۵ میلیون تومانی از جمله ۹۰ میلیون تومان برای اردوها در سال جاری از جمله عملکرد هیات ورزش ناشنوایان استان بوده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =