عکس | فناوری عجیب این پهپاد  محققان را شگفت‌زده کرد!

فناوری هواپیماهای بدون سرنشین در حال رسیدن به ارتفاعات جدیدی است که به شناسایی و حفاظت از گونه‌های در معرض خطر و حیات گیاهان کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در یونان، آمازون قرار است اولین مرکز هوشمند هواپیماهای بدون سرنشین را در جزیره ناکسوس بسازد. تیم در باغ گیاه‌شناسی ملی گرمسیری در کائوآی، هاوایی در سال‌های گذشته در تلاش برای کشف چگونگی مطالعه نمونه‌های گیاهی که در مکان‌های غیرقابل دسترس قرار گرفته بودند ناکام مانده بود با این حال، فناوری سرانجام به آنها اجازه داد تا بر این مشکل غلبه کنند.

باغ کاهانو در سواحل شرقی مائوئی یکی از این مکان ها است. تا همین اواخر، صخره‌های ناهموار آن که در یکی از بزرگترین جنگل‌های جزایر هاوایی قرار گرفته بود، دستیابی به این منطقه و مطالعه روی زندگی گیاهی را برای محققان تقریبا غیرممکن کرده بود. با این حال، آخرین فناوری هواپیماهای بدون سرنشین نه تنها آنها را قادر به انجام این کار، بلکه جمع آوری نمونه ها نیز کرده است.

عکس | پهپادها اینبار حیات‌بخش شدند

تیم ملی باغ گیاه شناسی در سال 2016 پس از مبارزه با استفاده از تکنیک های سنتی مانند شناور برای جمع آوری منتخبی از گیاهان سخت در دسترس، آزمایش فناوری هواپیماهای بدون سرنشین را آغاز کرد. بلافاصله پس از راه اندازی برنامه پهپاد خود، چندین گیاه کمیاب را کشف کردند که در صخره ای دور افتاده پنهان شده بودند.

وقتی گروهی از محققان کانادایی به سراغ آنها رفتند با مشکلات مشابهی روبرو شدند. شرکت آنها Outreach Robotics یک دستگاه پهپاد به نام Deleavis ساخته بود که می توانست گیاهان را از بالای درختان جمع آوری کند. سوال این بود که آیا نصب و برش نمونه‌هایی از گیاهان بر روی یک صخره می‌تواند موثر باشد یا خیر.

عکس | پهپادها اینبار حیات‌بخش شدند

Outreach Robotics در پاییز 2021 این دستگاه نمونه‌برداری را معرفی کرد؛ این وسیله در زیر پهپاد آویزان است و پروانه های آن به بازوی جمع کننده اجازه می دهد مانند یک آونگ به جلو و عقب حرکت کند و خلبان خود را قادر می‌سازد تا هر دقیقه جزئیات نزدیک کارخانه و نمونه برش را از طریق کنترل از راه دور و تصاویر ویدئویی ببیند. سر دستگاه نمونه برداری در جهات مختلف می چرخد و امکان تراز با گیاه و جمع آوری قسمت مورد نظر از گیاه را فراهم می کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =