پوتین: تسلیحات ارسال شده به اوکراین در بازار سیاه ظاهر می‌شوند

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با جمعی از سران سرویس‌های ویژه و امنیتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع گفت، تسلیحات غربی که به سمت اوکراین سرازیر می‌شوند، کم‌کم راه خود را به بازارهای سیاه باز می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه چهارشنبه از شرکت‌کنندگان در این نشست خواست تا همکاری در تلاش‌های ضد تروریسم را تقویت کنند و خاطرنشان کرد که بازارهای سیاه سلاح در اوکراین "چالش‌های جدی" ایجاد می‌کنند.

پوتین ادعا کرد که "گروه‌های جنایتکار فرامرزی" به طور فعال در قاچاق سلاح به مناطق دیگر مشارکت دارند و این فقط سلاح‌های گرم کوچک نیست. او افزود: این خطر دائمی وجود دارد که مجرمان به سلاح‌های قوی‌تری از جمله سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل و سلاح‌های دقیق دست یابند.

اظهارات رئیس‌جمهوری روسیه پس از آن بیان می‌شود که واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ماه گذشته هشدار داد که "مقامات فاسد اوکراینی کانال‌هایی را برای ارسال سلاح‌های غربی به بازار سیاه جهانی ایجاد کرده‌اند."

در همین حال، مقامات ارشد نظامی غرب اذعان کرده‌اند که تقریباً غیرممکن است که به طور مؤثر ردیابی شود که میلیاردها دلار تسلیحات تحویل شده به اوکراین واقعاً از کجا سر در می‌آورند. شان اودانل، بازرس کل پنتاگون در ماه اوت به شبکه خبری بلومبرگ گفت که تقریباً هیچ اطمینانی وجود ندارد، زیرا اوکراینی‌ها هنوز از کاغذ "رسیدهای دستی" برای ردیابی سلاح‌های عرضه‌شده استفاده می‌کنند.

شبکه سی‌بی‌اس نیوز همچنین گزارش داد که حدود ۷۰ درصد از تسلیحات ارائه‌شده به اوکراین هرگز به خط مقدم نمی‌رسند، زیرا باید از شبکه‌ای از "اربابان قدرت، الیگارش‌ها و بازیگران سیاسی" عبور کنند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =