آنفولانزا در صدر بیماری‌های تنفسی اصفهان قرار گفت/ضرورت استفاده از ماسک

شدت ابتلای مردم اصفهان به ویژه دانش آموزان به آنفلوانزا در روزهای اخیر به حدی بوده است که از میان مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، ۵۰ درصد آنها علائم این بیماری را دارند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، شدت ابتلای مردم اصفهان به ویژه دانش آموزان به آنفلوانزا در روزهای اخیر به حدی بوده که به گفته مسئولان بهداشتی استان، مثیزان مراجعه به دلیل ابتلا به این بیماری از کرونا پیشی گرفته است از آمار سالهای گذشته شده است به نوعی که ۵۰ درصد مراجعه کنندگان بیماری های تنفسی ویروسی علائم آنفلوانزا دارند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه آزمایش ها نشان می دهد در زمان حاضر ابتلا به آنفلوآنزا در اصفهان بیشتر از کرونا شده است، اظهار کرد این موج آنفلوآنزا ممکن است تا ۲ ماه دیگر ادامه داشته باشد اما شدت آن کاهش پیدا می کند.

رضا فدایی افزود: با بیان اینکه همه گیری آنفلوآنزا در ابتدا گرایش خاصی به کودکان دارد و سپس به سمت افراد با سنین بالاتر می رود.

وی تاکید کرد:این بیماری بین دانش آموزان نیز زیاد شده و بطور معمول در هر جا که تراکم افراد باشد مانند مدارس احتمال شیوع این بیماری وجود دارد؛ به آموزش و پرورش توصیه هایی برای جدی گرفته شدن رعایت بهداشت فردی و تهویه هوا در مدارس، الزام کارکنان آموزشی به واکسیناسیون کرونا و استراحت دانش آموزان بیمار به میزانی که پزشک تجویز می کند، ارائه شده است که امیدواریم نتیجه مثبت بهمراه داشته باشد.

فدایی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در مدارس اصفهان تاکید کرد: دو سال اخیر به دلیل اینکه بیشتر مردم شیوه نامه های کرونا را رعایت می کردند کمتر با آنفلوآنزا مواجه بودیم.

گفتنی است کمرنگ شدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی یکی از دلایل اوج گرفتن بیماری آنفلوآنزا در پاییز امسال است، با توجه به اوج گرفتن شیوع آنفوانزا در اصفهان از دو هفته گذشته، میزان استفاده از ماسک در حال افزایش است اما همچنان لازم است، استفاده از ماسک به ویژه در مکان های عمومی به شکل همگانی در آید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =