۱۰ بانک اطلاعاتی «تاریخی - فرهنگی - آموزشی» در استان تشکیل شده است

رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از زمان راه‌اندازی بنیاد استان تاکنون ۱۰ بانک اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، عباس قنبری یکصد و سی‌وچهارمین جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهرکرد اظهارداشت: این بنیاد در حال حاضر در ۱۷ استان کشور فعال و فعالیت در قلمرو فرهنگ و هنر هر منطقه ازجمله‌ رسالت‌های آن می‌باشد.

وی با بیان اینکه یک نقشه راه برای این بنیاد تهیه شده است، افزود: تاکنون بانک اطلاعاتی از مشاهیر و مفاخر و بزرگان تهیه و با بزرگان صاحب اندیشه مصاحبه شد.

رئیس‌ بنیاد ایران شناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تاکنون بانک اطلاعاتی از مشاهیر و مفاخر، اسناد تاریخی، مدیران‌ استان، بانک اطلاعاتی نویسندگان، بانک اطلاعاتی صوتی و تصویری، بانک اطلاعاتی انتخابات در حوزه‌های مختلف، مراکز آموزشی و فرهنگی و گویش و زبان تهیه شده است.

مهم‌ترین مشکل بنیاد نداشتن ساختمان مستقل است

قنبری گفت: یکی از مشکلات این بنیاد نداشتن ساختمان مستقل می‌باشد و تاکنون در دانشگاه شهرکرد و مجتمع مهر میرآباد مستقر شده است.

وی افزود: از ۴۴ شهردار استان درخواست شده است که اطلاعات فرهنگی و هنری و تاریخی خود را در اختیار این بنیاد قرار دهند که تعدادی از آن‌ها همکاری لازم را به عمل آوردند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مساجد استان با قدمت ۷۰ سال شناسایی و کار پژوهشی انجام و آماده چاپ می‌باشد، تصریح کرد: بسیاری از مردم شهرکرد تاکنون بافت قدیم شهرکرد را ندیده‌اند و باید بتوانیم استان و مرکز استان را در کشور معرفی کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =