ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و کمپینگ گردشگری در طرح جامع دیده شود

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح جامع باید موارد لازم برای ایجاد اقامتگاه‌ها، کمپینگ‌های گردشگری و بازارچه صنایع دستی دیده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، اسماعیل رمضانی در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با ارائه پیشنهادات خود جهت اعمال در طرح جامع اظهارداشت: صنایع دستی یکی از هنرهای فرهنگ‌ساز است که بخشی از آن قدمت دیرینه دارد و بخشی نیاز به توجه ویژه دارد و بخشی از آن همسو با کشور در حال رشد است و از مجموع ۳۰۰ رشته صنایع دستی حدود ۸۰ رشته را در استان دنبال می‌کنیم.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد بازارچه صنایع دستی در نقاط مختلف شهر افزود: ایجاد بازارچه در جنوب شهر در محور شهرکرد - فارسان، ایجاد بازارچه در غرب در محور شهرکرد - سامان و ایجاد بازارچه در محور شرق در طرح جامع دیده شود.

وی بیان کرد: همچنین مسیر گردشگری فرهنگ و هنر پیشنهاد داده شده است و طرح آن در دفتر معاون اقتصادی استاندار رونمایی شده و این طرح توانسته بخشی از ابنیه تاریخی و صنایع دستی را در این مسیر پوشش داده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در شهرکرد متاسفانه مجتمع کارگاهی صنایع دستی نداریم که در صورت ایجاد می‌توان علاوه‌بر تقویت کارگاه‌های صنایع دستی می‌تواند در جذب گردشگر و ساماندهی آن‌ها برای بازدید و خرید صنایع دستی موثر باشد.

مرتضی محمدیان نیز در ادامه بیان کرد: تعیین و تعریف اراضی مستعد برای ایجاد مراکز سرپوشیده تفریحی و سرگرمی و ایجاد مراکز اقامتی استاندارد باید در طرح جامع دیده شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمپینگ گردشگری در شهر نداریم، گفت: مسافران در پارک لاله مستقر می‌شوند که طبق قانون اشتباه است و باید در کمپینگ‌های گردشگری مستقر شوند بنابراین باید ایجاد این کمپینگ‌ها در طرح دیده شود و کمپینگ گردشگری پارک ملت توسعه پیدا کند.

محمدیان ادامه داد: در شهرکرد مرکزی برای برگزاری رویدادهای بومی، محلی و قومی نداریم و باید چنین فضاهایی در شهر ایجاد شود و از خانه‌های قدیمی برای ایجاد اقامتگاه‌های سنتی تبدیل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =