برخی به دنبال ایجاد شکاف در مجموعه مدیریت شهری و شهروندان هستند

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: برخی افراد به دنبال ایجاد شکاف بین شورا، شهرداری و شهروندان هستند که حتما با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مصطفی حیدری در یکصد و سی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی اظهارداشت: افرادی به دنبال ایجاد شکاف بین شورا، شهرداری و شهروندان هستند که در صورت تکرار حتما با آن‌ها برخورد و اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد چراکه مردم شهرکرد باید بدانند عامل نابسامانی‌ها در شهر چه کسانی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه شورای ششم در اجرای برنامه‌ها و رفع مشکلات شهری مصمم است، افزود: همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم و شورای اسلامی شهر نیاز به همدلی، همراهی و همفکری مردم دارد و ضمن تشکر از تلاش‌های کارکنان شهرداری می‌طلبد در جذب اعتبارات از وزارت کشور تلاش بیشتری شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار به شهرداری برای محله منظریه بیان کرد: در سفر رییس جمهور برای منظریه ۲۰۰ میلیارد تومان تصویب شد اما در حال حاضر مقرر گردید پس از آنالیز و بررسی و انجام کار کارشناسی روز، زمین‌هایی در اختیار شهرداری در قبال ۲۰۰ میلیارد تومان قرار داده شود.

حیدری با بیان اینکه بازنگری و تصویب نهایی طرح جامع هر ۲۰ سال یکبار زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: تقاضا داریم دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند تا ظرفیت‌ها در طرح جامع دیده شود املاکی که نیاز به تغییر کاربری دارند در طرح بررسی شوند.

یوسف صادقی در ادامه جلسه با اشاره به حفظ ابنیه تاریخی و خانه‌های قدیمی در شهر بیان کرد: خانه‌های قدیمی و ابنیه توسط میراث فرهنگی شناسایی و به شهرداری اعلام شود تا الزامات را رعایت کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد با طرح سوالی مبنی براینکه در محله مجاور قلعه چالشتر به دلیل بی برنامگی و سخت گیری هایی که به مالکان می شود انگیزه ساخت و ساز را از بین برده و محله مذکور تبدیل به مخروبه شده است، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و بناهای تاریخی و صنایع دستی پیشنهادات خود را بصورت جامع و مطالعه شده، بصورت موضوعی و موضعی به شورای شهر ارسال نماید تا پس از بررسی به مشاور طرح جامع انعکاس داده شود.

محمدرضا بیاتی در ادامه جلسه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم باید مطالبات شهروندان را پیگیری کند، گفت: شورا تنها شورای شهرداری نیست بلکه به استناد قانون حلقه واسط بین مردم و سایر سازمان‌ها و نهادها بوده و در راستای خواست مردم باید مطالبه‌گر باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شهرکرد کیفیت مدارس جنوب شهر و ناحیه غرب را پایین و به لحاظ فیزیکی و امکانات نامناسب اعلام کرد و افزود: این مدارس متناسب با نیاز دانش‌آموزان نیست و باید کیفیت آن‌ها ارتقاء پیدا کند.

بیاتی بیان کرد: برای خودکفایی و تامین برخی هزینه‌ها باید از بدنه مدارس بتوان درآمد کسب کرد و در این راستا می‌توان از محوطه مدارس هم در پیک ترافیک به عنوان پارکینگ استفاده شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های آموزش و پرورش در ایجاد فضای آموزشی باید متناسب با نیاز محلات در طرح جامع پیش‌بینی شود، گفت: نباید نگاه بخشی داشته باشیم و فضاهای پیش‌بینی شده در طرح را حذف کنیم، لذا باید مکان‌هایی که باید در طرح جامع آموزشی شوند تثبیت و توسط آموزش و پرورش تملک شده و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به لزوم حفظ بناهای قدیمی شهر و توسعه بخش گردشگری تاریخی، گفت: درشهر پتانسیل‌هایی در این خصوص وجود دارد ازجمله در بافت قدیم شهر و چالشتر که باید الزاماتی برای حفظ و مرمت بناها ایجاد شود و اصولا مالکین و تمام افراد ساکن در این محل‌ها نمای ساختمان‌های خود رامتناسب با فضای سنتی اجرا کنند که این امر در بلندمدت موجب جذب مسافر و گردشگر خواهد شد.

ماشاالله ایزدی در ادامه جلسه مهم‌ترین رکن توسعه هر کشور را آموزش و پرورش دانست ‌و بیان کرد: تحقق حقوق و فرهنگ شهروندی بخشی از رسالت مدیریت شهری وآموزش و پرورش است، که مسولیت مدیران و کارشناسان این عرصه را مضاعف می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه مدیریت شهری با آموزش و پرورش تاکنون همکاری لازم را داشته است، افزود: برای تعامل و همکاری بیشتر پیشنهاد می‌شود که کارشناس توانمند و کارآمدی به عنوان رابط بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش معرفی گردد تا مشکلات و موارد لازم را پیگیری و رفع کنند.

زدی از وجود مدارس لاکچری در شهر خبر داد و تصریح کرد: مدارس با امکانات خوب مورد نیاز است اما همه مردم نمی‌توانند از این امکانات استفاده کنند و این موضوع موجب سرخوردگی دانش‌آموزان می‌شود، بنابراین امکانات باید به درستی و به عدالت در سطح مدارس توزیع شود و تفاوتی بین مدارس شمال و جنوب شهر نباشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: مدارسی که به صورت هیأت امنایی مدیریت می‌شوند باید از افراد متعهد، متخصص، کارآمد و روحیه و انگیزه بالای خدمت به جامعه هدف استفاده شوند که برای توسعه مدرسه و شهر راهکار مناسب و کارشناسی شده ارائه دهند.

ایزدی گفت: با توجه به شیوع ویروس آنفلوانزا در مدارس می‌طلبد نظافت مدارس به ویژه سرویس‌های بهداشتی مورد توجه و پروتکل‌های توصیه شده رعایت گردد.

وی افزود: مدارسی که در معابر اصلی شهر هستند هنگام تعطیلی، باعث ایجاد ترافیک می‌شوند بنابراین باید خروجی و ورودی مدارس بیشتر کنترل و مدیریت گردد تا ترافیک ایجاد نشود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =