کارنامه ثلث اول لیگ برتر

لیگ بیست و دوم بعد از هفته یازدهم به تعطیلات جام جهانی رفت.فرصت ۲ ماهه‌ای که می‌تواند شرایط تیم‌ها را به لحاظ آمادگی فنی و جسمانی متحول کند.

ایمان گودرزی؛ پس از پایان هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران به تعطیلاتی حدوداً ۲ ماهه رفت و باتوجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی و فرصت کوتاه آماده‌سازی، تصمیم مدیران فدراسیون فوتبال ارائه فرصت بیشتر به کادرفنی تیم ملی بود و همین مسئله باعث لغو مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر شد. فرصت ۲ ماهه‌ای که می‌تواند شرایط تیم‌ها را به لحاظ آمادگی فنی و جسمانی متحول کند. تنها تیم هایی که هنوز باید به تمرین بپردازند استقلال و نساجی هستند که باید در سوپرکاپ مقابل هم صف آرایی کنند. با هم نگاهی به وضعیت لیگ برتر در یازده هفته اول می‌اندازیم؛

قهرمان تعطیلات

پرسپولیس تیمی است که با صدرنشینی به تعطیلات جام جهانی می‌روند. شاگردان یحیی بار دیگر نشان دادند برای صدرنشین شدن در لیگ ایران دفاع خیلی مهم تر از خط حمله است. پرسپولیسی ها بهترین خط حمله لیگ را ندارند اما بهترین خط دفاع به نام آنهاست. علیرضا بیرانوند در یازده هفته فقط سه بار توپ را از درون دروازه خود خارج کرده با این حساب بهترین تیم از لحاظ دفاعی در دست شاگردان یحیی است.

کارنامه ثلث اول لیگ برتر

بهترین خط حمله

همان طور که گفتیم صدرنشین بهترین خط حمله لیگ را در اختیار ندارد. بهترین خط حمله در یازده بازی اول لیگ در دست گل گهری هاست. شاگردان امیر قلعه نویی تا اینجای لیگ ۱۷ گل زده‌اند و با اختلاف سه امتیازی نسبت به صدر جدول در رده سوم قرار دارند. گل گهر همراه با پرسپولیس بهترین تفاضل گل را (+۸) به نام خود زده‌اند.

کارنامه ثلث اول لیگ برتر

بدترین خط حمله

در لیگ ۱۶ تیمی لیگ برتر تا هفته یازدهم، تعداد گل های ۷ تیم دو رقمی نشده است. اما بدترین آمار گلزنی در دست دو تیم صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان با ۵ گل زده است با یک تفاوت، آن هم اینکه صنعت نفت آبادان در رتبه شانزدهم قرار دارد اما مس رفسنجان در رتبه هشتم لیگ برتر است.

کارنامه ثلث اول لیگ برتر

بدترین خط دفاع

شاید انتظار داشتید تیم قعر جدولی صنعت نفت آبادان بدترین خط دفاع را داشته باشد اما اینطور نیست! بدترین خط دفاعی لیگ تا هفته یازدهم در دست شاگردان رضا مهاجری است. نفت مسجد سلیمان در یازده بازی ۲۵ گل خورد! زمانی به عمق فاجعه پی می‌بریم که می‌بینیم تیمی که بعد از نفت مسجد سلیمان بیشترین گل را خورده ۱۴ گل خورده دارد، یعنی ۱۱ گل کمتر! نفت مسجد سلیمان هنوز در منطقه سقوط نیست اما بعید نیست همین روند آنها را به این منطقه ببرد و مهاجری زودتر از موعد خانه نشین شود!

سایه بدشانسی روی شکست‌های ادامه‌دار نفت MIS - ورزش سه

نبازها و نبرها!

در لیگ بیست و دوم تا اینجای کار چهار تیم هستند که کمترین باخت را جلوی اسم خود می‌بینند. پرسپولیس، استقلال، مس رفسنجان و سپاهان تنها تیم هایی هستند که فقط یک باخت داشته‌اند. از طرف دیگر صنعت نفت آبادان و ملوان بندر انزلی در کارنامه دارند که هر تا این لحظه دو فعر نشین جدول لیگ بیست و دوم می باشند.

کارنامه ثلث اول لیگ برتر

پایین تر از حد انتظار!

فولاد خوزستان که تصور می‌شد با وجود ستارگان پرشمار بتواند عملکردی فوق‌العاده در لیگ بیست‌ودوم داشته باشد، سومین تیم ضعیف لیگ در ۵ هفته اخیر است. شاگردان نکونام بعد از ۳ تساوی پیاپی، حالا در ۲ بازی اخیر خود بازنده از میدان مسابقه خارج شده‌اند و دیدار معوقه مقابل ملوان بندرانزلی بهترین فرصت برای فولادی‌ها محسوب می‌شود که بتوانند پیش از آغاز جام جهانی، با خروج از بحران به استقبال تعطیلات بروند.

کارنامه ثلث اول لیگ برتر

فراتر از حد انتظار!

تیم های آلومینیوم اراک و نساجی قائمشهر دو تیمی هستند که تا اینجای فصل عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشته‌اند، سید مهدی رحمتی و حمید مطهری هر دو سرمربیان جوان این دو تیم هستند که موفق شدند بازی زیبا و قابل قبولی با شاگردان خود به نمایش بگذارند. هر دو تیم با شانزده امتیاز به ترتیب در رده پنجم و ششم قرار دارند. تنها تفاوت دو تیم این است که شاگردان رحمتی هم سخت گل می‌زنند و هم سخت گل می‌خورند اما شاگردان مطهری هم خوب گل می‌زنند و هم خوب گل می خورند!

کارنامه ثلث اول لیگ برتر

تازه واردهای نا امید کننده!

ملوان و مس کرمان دو تیمی هستند که این فصل به لیگ برتر صعود کردند. همیشه در اولین فصل حضور های تیم لیگ یکی به لیگ برتر هدف تیم ماندن در لیگ برتر است اما به نظر می‌رسد ملوان و مس زیاد به این هدف اعتقادی ندارند. ملوان با ۶ امتیاز در منطقه سقوط قرار دارد. مس کرمان هم فعلا به لطف عملکرد فاجعه بار صنعت نفت با منطقه سقوط ۳ امتیاز فاصله دارد. البته هنوز هم برای قضاوت زود است و شاید با باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی در زمستان این دو تیم دچار تغییر و تحولاتی بشوند.

کارنامه ثلث اول لیگ برتر

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =