گردش مالی ماهانه اینستاگرام چقدر بود؟

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک آمار دقیقی در خصوص حجم گردش مالی تجارت الکترونیک و سهم اینستاگرام از این گردش مالی را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اختلال در اینترنت طی هفته‌های گذشته با موجی از اخبار ضد و نقیض از سوی رسانه‌ها در خصوص حجم گردش مالی کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک و میزان ضرر آنها همراه شد، موجی که تشخیص اطلاعات درست از غلط را برای مخاطبان دشوار ساخته‌است.

با اختلالات پیش آمده مرکز توسعه تجارت الکترونیک درصدد روشنگری برآمد و امین کلاهدوزان، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در نشستd جزئیات گردش مالی تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۰ را برای اصحاب رسانه بازگو کرد؛ طبق گفته سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در سال گذشته هزار و ۲۳۰ همت حجم گردش تجارت الکترونیکی بوده‌است.

کلاهدوزان در ادامه کل حجم گردش مالی تجارت الکترونیکی که در بستر اینستاگرام اتفاق افتاده است را بین ۲۵ تا ۳۵ همت اعلام کرده‌است که بنابر تخمین‌های صورت گرفته ۳.۳ درصد از کل گردش مالی تجارت الکترونیکی در سال گذشته بوده‌است.

طبق گفته امین کلاهدوزان گردش مالی کسب و کارها در اینستاگرام در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲ همت بوده‌است و تعداد کسب و کارهایی که در حوزه تجارت الکترونیک، تنها در بستر اینستاگرام فعالیت می‌کنند در حدود ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار واحد است و از ۴۰۰ هزار کسب و کاری که در حوزه تجارت الکترونیکی فعال هستند نزدیک به ۸۰ هزار واحد از آنها در بیرون از اینستاگرام نیز فعال هستند.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک فقدان آمار دقیق را یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی عنوان کرد که در حال حاضر در بستر کسب و کارهای الکترونیک وجود دارد؛ طبق آمار ارائه شده از سوی سرپرست مرکز توسعه نزدیک به سه چهارم کسب و کارهایی که در حوزه الکترونیک فعالیت می‌کنند با عنوان شرکت ثبت نشده‌اند و این اتفاق تفکیک و بررسی‌های دقیق را دشوار می‌کند.

گردش مالی ماهانه اینستاگرام چقدر بود؟

به گفته کلاهدوزان یکی از دشواری‌هایی که سد راه کسب و کارها برای ثبت شرکت می‌شود قوانینی است که از آنها حمایت نمی‌کند و شرایط کار را برای آنها دشوار می‌کند در صورتی که در سایر نقاط دنیا کسب و کارها به خصوص در حوزه تجارت الکترونیک با سهولت بیشتری فعالیت می‌کنند.

آمار مرکز توسعه تجارت الکترونیک از فعالیت ۸۶ درصد مردان و ۱۴ درصد زنان در تجارت الکترونیکی حکایت دارد.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک از همکاری این مرکز با وزارت علوم برای راه‌اندازی پارک‌های فناوری در راستای سهولت فعالیت کسب و کارهای این حوزه خبر داد؛ پارک‌های فناوری به متراژ ۲۰۰ هزار مترمربع که تمام کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک را در بر خواهد گرفت.

به گفته کلاهدوزان قانون پارک می‌گوید که این کسب و کارها فعلا باید در پارک حضور داشته باشند و در هر پلتفرمی می‌توانند به فعالیت بپردازند و درگاه‌های امانی به انها تخصیص داده خواهدشد و به تبع در قبال خدماتی که به انها ارائه خواهد شد هزینه نیز دریافت خواهد شد.

طبق آمارهای ارائه شده کشورهای امارات متحده عربی، قطر و ایران به ترتیب سه کشوری هستند که بالاترین خریداران آنلاین را دارند و به طور قطع محدودیت‌های فعلی منجر به موج مهاجرتی سرمایه‌گذاران خواهد شد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =