میقاتی: امضای حکم استعفای دولت ارزش قانونی ندارد

ایرنا نوشت: نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در نامه‌ای به رئیس پارلمان کشورش به امضای حکم استعفای کابینه خود توسط میشل عون اعتراض کرد.

به گزارش از سایت النشره، نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در این نامه تاکید کرد: دولت به انجام تمام وظایف تعریف شده خود در قانون اساسی ادامه خواهد داد.

وی گفت: فرمان پذیرش استعفای دولتی که قبلاً به موجب احکام قانون اساسی استعفا داده است، فاقد هرگونه ارزش قانونی است. فرمان پذیرش استعفای دولت مستعفی بدون شک جنبه تبلیغاتی دارد.

میقاتی تاکید کرد: «پیشبرد امور» یکی از وظایف دولت مستعفی است و در این زمینه نیاز به تصمیم رئیس جمهور وجود ندارد.

میقاتی در ادامه از نبیه بری خواست که موجبات ادامه فعالیت دولت پیشبرد امور را فراهم کند تا این دولت وظایفش را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که میشل عون رئیس جمهور لبنان در آخرین روز از ماموریت ریاست جمهوری خود استعفای دولت این کشور را پذیرفت.

میشل عون امروز اعلام کرد: من صبح امروز براساس اختیاراتم نامه ای به مجلس نمایندگان نوشتم و حکم استعفای دولت را امضا کردم.

رئیس جمهوری لبنان ظهر امروز با کارمندان نهاد ریاست جمهوری در کاخ بعبدا در شرق بیروت خداحافظی کرد و با پایان ماموریت خود، کاخ را ترک کرد.

وی پیشتر گفته بود که "تشکیل دولت غیرممکن به نظر می رسد و صدور حکم پذیرش استعفای کابینه نجیب میقاتی برخلاف قانون اساسی نیست و این احتمال همچنان وجود دارد."

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =