۰ نفر
۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
چند ترفند برای تسکین سردرد میگرنی

بهداشت نیوز نوشت: سر درد یکی از مشکلات رایجی است که برای بسیاری از افراد ممکن است به وجود آید. این بیماری گاهی زودگذر است و با پیدا کردن علت می‌توان سریع آن را درمان کرد.

به طور کلی سر درد می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری ثانویه باشد. این بیماری در بیشتر مواقع با طب سنتی قابل درمان است. پس در خانه هم راه‌هایی برای درمان سریع سردرد شدید وجود دارد. در این صورت به داروهای شیمیایی هم نیاز ندارید.

یک بسته آب سرد روی پیشانی بگذارید

برای درمان سردرد میگرنی می‌توانید یک کمپرس آب سرد را روی پیشانی خود بگذارید. اگر کمپرس آب سرد در خانه ندارید، کافیست مکعب‌های یخ را داخل یک حوله بگذارید. سپس این حوله را در قسمت پیشانی خود قرار دهید. برای این کار باید حوله را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی بگذارید. ۱۵ دقیقه استراحت کنید و سپس آن را روی پیشانی قرار دهید تا درمان شوید. دوش آب سرد هم می‌تواند سر دردهای میگرنی را درمان کند.

در صورتی که بیماری میگرن ندارید و به سر درد شدید مبتلا شده‌اید، برای درمان بهتر است از پد آب گرم استفاده کنید. یک کمپرس آب گرم را روی پیشانی قرار دهید.

درمان سردرد عصبی با کمپرس آب سرد

در صورتی که بیماری میگرن ندارید و به سر درد شدید مبتلا شده‌اید، برای درمان بهتر است از پد آب گرم استفاده کنید. یک کمپرس آب گرم را روی پیشانی قرار دهید. همچنین حوله را با اتو یا بخاری گرم کنید و در قسمت پیشانی قرار دهید. دوش آب گرم هم می‌تواند سردرد شدید را درمان کند. اگر به بیماری سینوسی مبتلا هستید، با این روش می‌توانید سردرد خود را درمان کنید.

فشار روی پوست سر را کم کنید

اگر از کلاه استفاده می‌کنید، تنگ بودن آن باعث سردرد می‌شود. پیشانی بند و حتی عینک شنا هم اگر تنگ باشند، باعث سردردهای عصبی می‌شوند. مطالعات نشان داده است، زنانی که موهای خود را سفت و محکم می‌بندند، به سر درد مبتلا می‌شوند. برای درمان سردرد عصبی در این مواقع، هر چه را که در قسمت سر بسته‌اید، شل کنید.

از نور کم رنگ استفاده کنید

اگر از نورهای شدید استفاده می‌کنید، باعث بروز سردردهای میگرنی می‌شود. حتی وقتی صفحه‌ی کامپیوتر و یا گوشی بیش از حد روشن باشند، سردرد شما را تشدید می‌کنند. اگر مستعد این آلرژی شده‌اید، حتما در روزهای آفتابی از عینک استفاده کنید. برای کامپیوتر خود از صفحه‌ی ضدتابش استفاده کنید. لامپ‌های فلورسنت برای روشنایی اتاق بهتر هستند.

یک راه حل سریع برای رفع سردرد خوابیدن است. گاهی کم خوابی باعث سردرد شدید می‌شود. اگر در طی روز به فاصله زمانی مناسب استراحت کنید، خستگی مغز تمام می‌شود و سردرد شما بهبود می‌یابد.

چند ترفند برای تسکین سردرد میگرنی

به اندازه‌ی کافی بخوابید

یک راه حل سریع برای رفع سردرد خوابیدن است. گاهی کم خوابی باعث سردرد شدید می‌شود. اگر در طی روز به فاصله زمانی مناسب استراحت کنید، خستگی مغز تمام می‌شود و سردرد شما بهبود می‌یابد.

هیچ ماده‌ای را نجوید

آدامس جویدن باعث آسیب به آرواره‌ها می‌شود. در عین حال سردرد را نیز تشدید می‌کند. جویدن ناخن، گاز گرفتن لب، قسمت داخلی گونه و یا جویدن مداد همین تاثیر را در سردرد دارد. جالب است بدانید اگر شب‌ها به دندان قروچه عادت دارید، در زمان صبح به سردرد مبتلا می‌شوید. به همین دلیل برای درمان سردرد شدید عصبی حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

مقداری کافئین مصرف کنید

کافئین از آن دست موادی است که اگر به مصرف آن عادت کنید، هر روز باید آن را بخورید. کمبود آن باعث سر درد می‌شود. به همین دلیل یک راه حل سریع برای رفع سردرد مصرف نوشیدنی کافئین‌دار است. بهتر است این نوشیدنی را در همان ابتدای شروع سردرد بنوشید. مقدار آن نیز باید به اندازه‌ی کافی باشد. البته در مصرف چای و قهوه زیاده‌ی روی نکنید. زیرا خود کافئین خود سردرد دیگری را به دنبال می‌آورد.

آب بنوشید

یکی از دلایل سردرد شدید عصبی، کم‌آبی بدن است. وقتی به این بیماری مبتلا شدید، به جای خوردن دارو، بهتر است چند لیوان آب و مایعات میل کنید. سپس به پیاده‌روی بروید. این کار باعث درمان سریع سردرد شدید می‌شود. در زمان کافی، جریان خون ضعیف می‌شود. خون و سایر موادغذایی به اندازه‌ی کافی به مغز نمی‌رسد.
ورزش آرامبخش انجام دهید

حرکات کششی، یوگا و مدیتیشین یا شل کردن عضلات بدن به درمان سردرد عصبی کمک می‌کند. در صورتی که سردرد به دلیل اسپاسم عضلانی در قسمت گردن باشد، با انجام حرکات نرم ورزشی می‌توانید این بیماری را درمان کنید. در صورتی که اسپاسم بدن بیش از حد است، باید به پزشک مراجعه کنید. البته با ماساژ دادن قسمت شقیقه و گردن می‌توانید سردرد خود را درمان کنید.

تاثیر زنجبیل در درمان سردرد میگرنی

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل می‌تواند همانند یک داروی مسکن برای درمان سردرد میگرنی مفید باشد. اگر مقداری از این گیاه را داخل چای بریزید و اجازه دهید خوب دم بکشد، برای بهبود سردرد مؤثر است. میزان تاثیر آن به همان اندازه داروهای تجویزشده‌ی بیماری میگرن است.

بیشتر بخوانید:

توصیه مهم به افرادی که مدام سردرد دارند/ این خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را مصرف نکنید

شایع‌ترین علامت بیماران میگرنی را بشناسید

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =