۴هزار زن سرپرست خانوار در قزوین تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: بالغ‌بر ۴هزار و ۶۶۷زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند و از خدمات این سازمان بهره می‌برند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی دهباشی‌پور، مدیرکل بهزیستی قزوین با تشریح این خبر اظهارکرد: ۴هزار و ۶۶۷زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد همسران ۹۴۶زن فوت و ۹۲۶نفر آنان ازکارافتاده شدند.

او افزود: همچنین ۲هزار و ۵۸۵زن مطلقه و ۱۳۲زن خودسرپرست و ۴زن زندانی و ۶زن معتاد نیز تحت پوشش این اداره کل قرار گرفتند که از خدماتی چون پرداخت مستمری، افزایش یارانه و معیشت به زنان سرپرست خانوار بهره می‌برند.

این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از رسالت‌های بهزیستی، پرداخت کمک‌هزینه به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو است که در این راستا، بهزیستی به ۴۱۱خانواده کمک معیشتی پرداخت می‌کند.

دهباشی‌پور ادامه داد: ۳۱۵خانواده دارای فرزند دوقلو و ۹۶خانواده دارای فرزند سه‌قلو هستند که جمعاً ۹۱۸کودک است، بهزیستی این خانواده‌ها به‌صورت الکترونیک یارانه پرداخت می‌کند.

او افزود: همچنین خانواده‌های سه‌قلویی کمک‌معیشت یک‌میلیون و ۳۰۰هزارتومانی و خانواده‌های دوقلویی یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین ۱۵گروه تحت عنوان گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار در حال فعالیت هستند که در زمینه‌های خیاطی، تولید و بسته‌بندی مواد غذای، شیرینی‌فروشی، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه سفالگری، تولید فرش و قالیچه، کافه و رستوران فعالیت می‌کنند.

دهباشی‌پور در خصوص بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار گفت: یک‌هزار و ۳۰۳زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد ۹۲۵زن تحت بیمه اجتماعی شهری و ۳۷۸زن، تحت بیمه روستایی و عشایر هستند.

مدیرکل بهزیستی قزوین اظهارکرد: در حال حاضر ۶۶مرکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت معاونت اجتماعی بوده که از این تعداد، ۱۳مرکز به امر نگهداری شبانه‌روزی از کودکان می‌پردازند و مرکز باقی‌مانده نیز به ارائه خدمات سرپایی به واجدین شرایط می‌پردازند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =