عجیب‌ترین گروه تاریخ اروپا با کلی عدد مشابه

ورزش سه نوشت: گروه F لیگ اروپا را باید عجیب ترین گروه تاریخ رقابت‌های باشگاهی این قاره نامید.

وقتی که سوت پایان بازی‌های شب پایانی گروه F به صدا در آمد، هر چهار تیم 8 امتیاز داشتند؛ فاینورد، میتیلند، لاتزیو و اشتروم گراتس هر کدام با 2 برد، 2 باخت و 2 مساوی، این تعداد امتیاز را کسب کرده و به ترتیب بالا به عنوان تیم های اول تا چهارم گروه، رتبه بندی شدند. در این میان اما فقط دو تیم توانستند جشن صعود بگیرند و دو تیم دیگر از صعود به مرحله حذفی بازماندند.

میتیلند و فاینورد با 5 امتیاز پای به هفته پایانی گذاشتند، آنها مقابل اشتروم گراتس و لاتزیویی قرار گرفتند که هفته گذشته را با پیروزی پشت سر گذاشته و با 8 امتیاز شانس های اصلی صعود از گروه به شمار می رفتند. این دو تیم با یک تساوی هم می توانستند صعود کنند اما شکست در شب پایانی معادلات را 180 درجه تغییر داده و منجر به صعود فاینورد و میتیلند شد.

تنها مزیت فاینورد و میتیلند نسبت به دو تیم 8 امتیازی دیگر جدول، قدرت خط حمله آنها بود که تفاضل گل مثبت را ایجاد و به صعودشان منجر شد. جالب اینجاست که فاینورد و میتیلند حتی در تفاضل گل (4+) هم برابر بودند اما یاران جهانبخش با یک گل زده بیشتر، به عنوان تیم اول راهی دور حذفی شدند.

عجیب‌ترین گروه تاریخ اروپا با کلی عدد مشابه

فاینورد با همین یک گل زده بیشتر از پلی آف سنگینی که احتمالا رویارویی با تیم های بزرگی چون یوونتوس، بارسلونا و لورکوزن جان سالم به در برد و اینک منتظر برگزاری پلی‌آفی است که روز دوشنبه قرعه کشی خواهد شد و میتیلند به نمایندگی از گروه F در آن حضور خواهد داشت. لاتزیو هم با تفاضل گل 2- در حالی که تفاضل گل اشتروم گراتس 6- بود در مکان سوم گروه قرار گرفته و به لیگ کنفرانس اروپا راه یافت.

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1691081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =