شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات معاف هستند

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: شرکت‌ها و موسساتی که مشمول قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان باشند، می‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله عباس‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در مراسم رویداد توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان (تانا) که با هدف رفع نیازهای فناورانه استان در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد به تشریح قوانین و نکات حمایتی و مالیاتی درخصوص شرکت‍‌ها و موسسات دانش‌بنیان پرداخت و توجه به دستورالعمل های ابلاغی در این زمینه را برای مجموعه‌های دانش‌محور ضروری دانست.

او یکی از اقدامات مهم حمایتی دولت را معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: ایجاد بستر مناسب با هدف تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در ارتقا و در نهایت توسعه کسب و کار این شرکت‌ها در کشور دارد.

عباس‌پور گفت: شرکت‌ها و موسساتی که مشمول قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان باشند، می‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند و استفاده از معافیت‌ها و مزایای قانونی پیش‌بینی شده در قانون، مستلزم انجام تکالیف قانونی است و برای شرکت‌های دانش‌بنیان جهت استفاده از معافیت‌های مالیاتی تکالیفی تعیین شده از جمله ارائه اظهارنامه و ارائه اسناد مدارک لازم که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: به استناد ماده (۱۰) اصلاحی قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، به منظور ایجاد انگیزه برای حضور نیروهای متخصص در پارک‌های علم و فناوری و حمایت از فعالیت‌های فناورانه معافیت مالیات حقوق کارکنان شاغل در پارک‌های علم و فناوری نیز به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارکرد: اداره کل امور مالیاتی در راستای حمایت از تولید و اشتغال در استان، نگاه تعاملی دارد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تمام اهتمام خود را به کار می‌بندد تا واحدهای تولیدی و خدماتی با تمام توان در مسیر توسعه استان به کار خود ادامه دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1691563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =