۰ نفر
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
المرت: نتانیاهو شخص ضعیفی است

ایسنا نوشت: نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو که اخیرا در انتخابات کنست پیروز شد، به شدت انتقاد کرد و او را ضعیف خواند.

به نقل از روزنامه رأی الیوم، ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: نتایج انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) برای اسرائیل خوب نیست و خطرات جدی را به دنبال دارد. من نگران تأثیر گروهی فاشیست علیه کسانی هستم که با آن‌ها مخالفند چه عرب باشند و چه چپ‌گرا. مواضع و تحرکات دولت جدید اسرائیل احتمالا بر "بی ثباتی دموکراسی" تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: بنیامین نتانیاهو، پیروز انتخابات کنست، مرد ضعیفی است و ایتمار بن غفیر، عضو تندروی کنست و دوستانش را ناامید خواهد کرد، چراکه نتانیاهو در سایه مواضع آن‌ها شجاعت و قدرت رهبری را ندارد.

المرت به اقدامات افراط‌گرایانه بن غفیر به ویژه علیه فلسطینی‌ها اشاره کرد و گفت: این اقدامات به ضرر شهرک‌نشینان تمام خواهد شد.

وی درباره روابط با آمریکا در دوره دولت جدید رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو نمی‌خواهد وارد درگیری مستقیم با کاخ سفید شود برای همین نیاز دارد با گروه‌های افراطی که بخش بسیار مهمی از دولتش خواهند بود مقابله کند. سؤال این است که آیا قدرت و شجاعت لازم را برای این کار خواهد داشت؟

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: برای دولت آمریکا دشوار است که با وضعیتی تعامل کند که در آن ایتمار بن غفیر وزیر دولت باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1691659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =