فرهنگ و ارشاد استان باید پاسخگوی تغییر روز شهرکرد باشد 

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: از فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستیم تا مکاتبات انجام شده با تهران را در اختیار شورا قرار دهد اما هیچ نامه‌ای ارجاع نشده و باید پاسخگوی تغییر نام روز شهرکرد باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مصطفی حیدری در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی با اشاره به حضور شهردار جدید اظهارداشت: از امروز انتظار داریم شهردار. به صورت جدی پروژه‌های بزرگ و مشکلات شهر که از مطالبات جدی مردم هستند را پیگیری کنند.

وی افزود: مجموعه شورا نیز آمادگی دارد تا برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های شهردار مصوبات لازم را در اسرع وقت انجام دهد تا شاهد تغییر و تحولات اساسی در شهر باشیم.

حیدری با اشاره به نام‌گذاری روز شهرکرد گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی است که مکاتبات لازم را با تهران برای پابرجا مانده روز شهرکرد انجام داده است که درخواست کردیم مکاتبات را در اختیار شورای شهر قرار دهد اما تاکنون نامه‌ای به ما ارجاع نشده است.

وی ادامه داد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد باید پاسخگوی این مشکل باشد که چرا برای حفظ نام روز شهرکرد حمایت نکرده است و مردم از این بابت ناراضی هستند و شورای شهر از ایشان خواستار است که برای اذهان عمومی توضیحات لازم را بیان کنند.


محمدرضا بیاتی رئیس‌ کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر شهر هیچگونه رشد و توسعه‌ای نداشته و تنها ساختمان‌ها بلندتر و خدمات‌رسانی را محدود کرده است بنابراین انتظار می‌رود شهردار جدید با برنامه‌ریزی درست تغییراتی را در شهر ایجاد کند.

وی افزود: در منظریه، راه و شهرسازی باید به تعهدات خود عمل کند و مبلغ تخصیص یافته در سفر رییس جمهور را به شهرداری تحویل تا بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

بیاتی ادامه داد: ایجاد مبلمان شهری، ساماندهی مطب پزشکان که منجر به ایجاد ترافیک شده است، بررسی مشکلات ناحیه غرب و جنوب و مناطق کمتر برخوردار ازجمله مواردی است که شهردار باید در اولویت کاری خود قرار دهد.

رئیس‌ کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: همچنین تعیین تکلیف برج دوقلو و ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ماشاالله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و ایثارگران شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: پروژه‌های عمرانی و شهرسازی در شهرداری به صورت لاک پشتی حرکت می‌کنند و تحول اساسی در شهر صورت نگرفته است.

ایزدی بیان کرد: برج دوقلو، انتقال پساب، مشکلات ترافیکی، ادامه کمربندی جنوب، تعریض خیابان بوعلی سینا و... ازجمله اقداماتی است که باید به صورت جدی با حضور شهردار جدید پیگیری و به نتیجه برسد.

وی افزود: فرصت چندانی نداریم و نباید اجازه دهیم فرصت‌ها از دست برود بنابراین باید برای ایجاد درآمد و وصول مطالبات تدابیر لازم اتخاذ و انتظارات مردم در شهر برآورده شود و در این مدت پروژه‌ها به نتیجه برسد.


محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: دغدغه همه اعضای شورای شهر به نتیجه رسیدن پروژه‌های شهری است اما باید مشخص شود که متولی اجرای پروژه‌ کدام واحد است و اطلاعات کافی در مورد پروژه داشته باشند.

46

وی افزود: در حال حاضر برای پروژه برج دوقلو مشخص نیست کدام واحد شهرداری متولی اجرای این پروژه است و پروند کاملی از این پروژه در دست نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1692172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =