سالن‌های سینما از چهارشنبه دوم و نهم شهریورماه شاهد اکران پنج فیلم سینمایی تازه خواهند بود.

سمیه علیپور: اکران فیلم‌هایی که تابستان 90 را رونق بخشیدند و تماشاگران را به سالن‌های سینما کشاندند از چهارشنبه این هفته و هفته آینده به پایان می‌رسد تا سینماها همزمان با آغاز اکران عید فطر و ماه پایانی تابستان شاهد نمایش پنج فیلم جدید باشند.

«آلزایمر» ساخته احمدرضا معتمدی، «زنان ونوسی، مردان مریخی» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار از این هفته و «زندگی با چشمان بسته» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «شیش و بش» به کارگردانی بهمن گودرزی و «ندارها» ساخته محمدرضا عرب از چهارشنبه نهم شهریورماه به نمایش عمومی در می‌آیند تا در آستانه پاییز رنگ و حال و هوای سینماها تغییر کند.

نام فیلم و کارگردان

بازیگران

خلاصه داستان

حاشیه‌ها

«آلزایمر»، احمدرضا معتمدی

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی، فرامرز قریبیان و مهران احمدی

زنی که همسر خود را در تصادفی از دست داده تصور می‌کند او را یافته و این آغاز ماجرای درگیری‌های او و برادر همسرش است.

معتمدی پس از «قاعده بازی» که فیلمی متفاوت در کارنامه او بود و رویکرد کمدی داشت، با «آلزایمر» به نگاه فلسفی خود در آثارش نزدیک شد و ماجرای یافتن همسر را با رویکردی روانکاوانه روایت کرد. این فیلم در بخش بین‌الملل و مسابقه سینمای ایران بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش عمومی درآمد و کرامتی برای بازی در این اثر موفق به دریافت دیپلم افتخار در بخش بین‌الملل شد. معتمدی نیز برای فیلمنامه دیپلم افتخار دریافت کرد. مهدی هاشمی نیز در بخش سینمای ایران جشنواره به صورت مشترک برای بازی در این فیلم و «آقا یوسف» علی رفیعی سیمرغ بلورین دریافت کرد و سعید ملکان نیز برای چهره‌پردازی این فیلم موفق به کسب جایزه اصلی شد.

«زنان ونوسی، مردان مریخی»، کاظم راست‌گفتار

امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد،‌ امیرحسین رستمی، سحر زکریا‌ و شراره رخام

مهندس جوانی به نام سعید، مقدار زیادی پول قرض می‌گیرد تا همسرش را برای اسکی به فرانسه بفرستد. زمان اسکی همسر، مرد یخ می‌زند و ...

فیلم سینمایی «نقاب» بعد از آن‌که مدت‌ها قرار بود توسط سامان مقدم ساخته شود بالاخره به راست‌گفتار رسید و این کارگردان وارد ماجراهای پیچیده ساخت آن شد. ابتدا فیلم مجوز نمایش نگرفت و زمانی هم که در سال 1385 به نمایش عمومی درآمد با انتشار گسترده نسخه غیرقانونی در بازار قاچاق روبرو شد و همه این‌ها وضعیت ناخوشایندی برای راست‌گفتار به وجود آورد تا اینکه او دوباره با ساخت «زنان ونوسی، مردان مریخی» کاری تازه را برای اکران آماده کرد.

«زندگی با چشمان بسته»،‌ رسول صدرعاملی

ترانه علیدوستی، حامد بهداد، فرهاد آئیش، پریوش نظریه، فرهاد قائمیان، پولاد کیمیایی، اندیشه فولادوند، آناهیتا افشار و الهام پاوه‌نژاد

«زندگی با چشمان بسته» قصه همدلی و مهربانی یک خواهر و برادر را نسبت به یکدیگر و تقابل‌شان با خانواده و مردمی که در بین آنها زندگی می‌کنند، روایت می‌کند.

رسول صدرعاملی بعد از سه‌گانه دختران نوجوان سراغ ساخت سه‌گانه‌ای درباره زائران حرم امام رضا(ع) رفت و بعد از پایان دادن به این کار، «زندگی با چشمان بسته» را در فضایی نزدیکتر به دیگر ساخته‌هایش کارگردانی کرد. این فیلم که از دو سال قبل آماده نمایش بوده، در جشنواره فجر حاضر نشد. در همه این مدت صدرعاملی از ارائه توضیحاتی در این زمینه خودداری کرد تا اینکه بالاخره اثرش فرصت اکران عمومی به دست آورد. این کارگردان بعد از تجربه موفق «من ترانه 15 سال دارم» برای دومین بار با ترانه علیدوستی همکاری کرد.

«شیش و بش»، بهمن گودرزی

محمدرضا گلزار، امین حیایی، آنا نعمتی، بیتا فرهی، میرطاهر مظلومی، شهنام شهابی، تانیاجوهری و رضا رشیدپور

«شیش و بش» فیلمی درباره رفاقت است؛ دو رفیق که هر کدام می‌خواهد از دیگری پیشی بگیرند.

اوایل دهه 80، زمانی که فیلم سینمایی «کما» با بازی گلزار و حیایی به فروش قابل توجهی دست پیدا کرد، ترکیب این دو بازیگر در فیلم‌های مختلفی تکرار شد و اکنون بعد از 10 سال باز هم گلزار و حیایی در فیلمی دیگر کنار هم قرار گرفته‌اند تا شاید تجربه موفق «کما» دوباره تکرار شود، هرچند در این سال‌ها ذائقه مخاطب سینما تغییراتی جدی داشته و اکران موفق فیلم‌های فرهنگی در تابستان 90 نشان داده مخاطب این روزهای سینما علاقمند به آثار تفکربرانگیز و یا با مفهوم است.

«ندارها»، محمدرضا عرب

پژمان بازغى، هانیه توسلى، مریم بوبانى، محسن تنابنده، حشمت آرمیده، هاشم روحانى و حسین مسلمى،

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اون می‌گفت خدا به هر کسی این فرصت و لیاقت رو نمی‌ده که بتونه در حق دیگران خوبی کنه ... چه به داراش چه به نداراش می‌گفت اشتباه ما از همین جا شروع شداز اینکه وسوسه شدیم این فرصت رو به زور از خدا بگیریم.»

فیلم عرب در جریان بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت یک دیپلم افتخار و یک سیمرغ بلورین شد. محسن تنابنده برای بازی در فیلم دیپلم افتخار گرفت و واروژ کریم‌مسیحی برای تدوین فیلم سیمرغ بلورین گرفت. عرب پیش از این «آخرین ملکه زمین» را ساخته بود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • EHSAN.sali IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام اکران خوبی خواهد بود ... "یاحق"