بحث برانگیزترین تصمیم کی‌روش قبل از جام جهانی

ایسنا نوشت: خط خوردن ۲ ستاره استقلال و پرسپولیس برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ باعث شد که تیم‌ملی تا مدت‌ها به حاشیه برود و حرف و حدیث‌های زیادی راجع به این تصمیم کی‌روش به وجود بیاید.

نام سید جلال حسینی و وریا غفوری، دو بازیکن آماده پرسپولیس و استقلال در لیست نهایی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ یکی از پرحرف و حدیث‌ترین تصمیم‌های این سرمربی پرتغالی در دوران حضورش در ایران است. این تصمیم به قدری برای اهالی فوتبال عجیب بود که هنوز هم راجع به آن صحبت می‌شود.

سید جلال حسینی ۳۵ ساله در فصل منتهی به جام جهانی یکی از ارکان دفاعی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آمد. خیلی‌ها دلیل دعوت نشدن سید جلال حسینی در آن برهه زمانی را تسویه حساب شخصی بین کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس قلمداد می‌کردند چرا که سید جلال حسینی در دوره کارلوس کی‌روش تمامی اردوهای تیم‌ملی را دعوت شده بود اما به یک باره برای جام جهانی خط خورد.

با این حال عجیب‌تر از دعوت نشدن سید جلال حسینی، نبود وریا غفوری در تیم‌ملی بود. احتمالا لیگ هفدهم یا فصل ۱۸-۲۰۱۷ که فصل منتهی به جام جهانی ۲۰۱۸ بود، بهترین فصل دوران بازیکنی وریا غفوری به حساب بیاید. خیلی از کارشناسان فوتبال معتقد بودند که وریا غفوری ۲۹ ساله، آماده‌ترین بازیکن تیم‌ملی در لیگ برتر ایران است، به همین دلیل هیچ کس توقع دعوت نشدن او به تیم‌ملی را نداشت.

این موارد باعث شد که دعوت نشدن از دو ستاره سرخابی برای جام جهانی ۲۰۱۸، تیم‌ملی را به حاشیه ببرد. البته کارلوس کی‌روش پیش از سفر به اردوی ترکیه در آستانه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ درباره دعوت نشدن از سید جلال حسینی و وریا غفوری توضیح داد. این مربی پرتغالی، پا به سن گذاشتن سید جلال حسینی و بازی نکردن وریا غفوری در دفاع راست استقلال را دلیل اصلی حضور نداشتن این دو بازیکن در لیست نهایی‌اش اعلام کرد.

کی‌روش در گفت‌وگویی که پای پرواز داشت، گفته بود: «در مورد وریا غفوری باید بگویم که هیچ مربی‌ای به اندازه من او را نمی‌شناسد و بنده این اختیار را برای خودم قائل هستم که در مورد این بازیکن صحبت کنم چون قبل از اینکه وریا به استقلال برود، من این بازیکن را به تیم ملی دعوت کردم. در آن زمان وریا غفوری دفاع راست بسیار خوبی بود. بنده بیش از یک ماه پیش او را صدا کردم و به او گفتم: پسرم ما در تیم ملی نیازی به وینگر راست نداریم، تو باید در دفاع راست بازی کنی. چون بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و قلی‌زاده در وینگر راست هستند و من چنین نفراتی را در این پست دارم. من به وریا تأکید کردم که در تیم ملی به یک دفاع راست محکم نیاز دارم اما وقتی در تیم استقلال و با تصمیم وینفرد شفر او از پست دفاع راست به هافبک راست تبدیل می‌شود این دیگر به سرمربی این تیم برمی‌گردد. نمی‌دانم چگونه شفر از دعوت نشدن وریا غفوری به تیم ملی سورپرایز شده است. وقتی تیم خودش اعتقادی ندارد که در دفاع راست از وریا استفاده کند و پست او را تغییر می‌دهد چگونه سورپرایز می‌شود؟!»

251251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1692596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =