کتابی نوشته‌ی «ولتر» با ترجمه «غلامرضا امامی» برای نوجوانان منتشر شد

غلامرضا امامی مترجم چیره دست در کاری تازه کتابی از ولتر (فرانسوا – ماری آروئه) نویسنده شهیر عصر روشنگری را ترجمه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «اسب و سگ» داستان کوتاه و جذابی است برای گروه سنی کودک و نوجوان که ولتر با نگاهی به داستان‌های کهن ایران زمین نوشته است.

ولتر(۱۶۹۴ –۱۷۷۸) نویسنده و منتقد ساختار قدرت فرانسه و تعصب دینی بود، او آثار بسیار ارزشمندی را در اشکال گوناگون ادبی خلق کرد.

رمان کوتاه «کاندید» از کتاب‌های قدرتمند اوست که یکی از آثار شاخص و اولیه در نقد فلسفی به زبان ادبی به حساب می‌آید.

اسب و سگ همانطور که در پشت کتاب توسط مترجم و ناشر قید شده اثری است که ولتر متاثر از قصه‌های قدیمی و حکمت‌های باستانی ایرانیان برای نسلی نو روایت کرده است.

آغاز کتاب با این جمله شروع می شود: «در «اوستا» کتاب مقدس زردشت آمده بود: نخستین ماه ازدواج، ماه عسل است و شیرین و دومین ماه، ماه تلخی است و سختی.»

بعد از این ورودی داستان جوانی به نام «زند» آغاز می‌شود. زند جوانی با هوش و درایت است، «او دریافت که در جهان هیچ‌کس همچون فیلسوفی که طبیعت، کتاب بزرگ خدا را می‌خواند، خوشبخت نیست. کتابی که همیشه رویاروی چشم ماست.» ص ۶

زند به عمق و غور در جهان پیرامون خود می پردازد، او می تواند هزاران تفاوت کوچک را در طبیعت دریابد، تا اینکه او به دلیل هوش و آگاهی‌اش درگیر ماجرایی می‌شود که به ملکه قصر و پادشاه آن مرتبط است. آخرین جمله زند در کتاب این است: «چه سخت است به شادی زندگی کردن و خوشبخت بودن»

این کتاب مصور با چاپ و کیفیت بسیار خوبی توسط انتشارات گویا منتشر و راهی بازار کتاب شده است. طراحی و صفحه بندی این کتاب را محمد زمانیان به عهده داشته و طراحی جلد را لیلا آقاسی انجام داده است.

کتابی نوشته‌ی «ولتر» با ترجمه «غلامرضا امامی» برای نوجوانان منتشر شد

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1693277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    این کتاب‌ها رو برای خودتون منتشر میکنید احتمالا . وگرنه بچه ها اینهارو نمیخونند.