دانشگاه اسلامی بر پایه آینده پژوهی برنامه ریزی می کند

رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان استان لرستان گفت: دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که برپایه آینده‌پژوهی، برای چالش‌های فراروی بشریت، برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر علی نظری در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان استان لرستان که شامگاه پنجشنبه، ۱۹ آبان‌ماه، با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دانشگاه لرستان برگزار شد توضیح داد: آن دانشگاهی، اسلامی است که سرزمین طیّب را کشت کند؛ ایجاد شهر پاک و طیّب، کار دانشگاه و استاد دانشگاه است؛ دانشگاه اسلامی، خودش، شهر پاک و طیّب می‌شود.

دکتر نظری تشریح کرد: دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که دل پاک را آباد و آبادتر کند؛ دانشگاه اسلامی، آینده‌پژوهی می‌کند و چالش‌های فراروی یک ملت و بشریت را پیش‌بینی و برای آن، برنامه‌ریزی می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه اسلامی، به فکر حل نظام مسائل است؛ اگر چنین شود، آنگاه، نهاد دانشگاه، به تعبیر علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)، قوام دین و دنیا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان اظهار داشت: امام علی (ع)، خطاب به جابر فرمود چند چیز، باعث قوام زندگی، دنیا و آخرت انسان‌هاست؛ دانشمندی که علم او، کاربردی، اثرگذار و مفید به حال خود و جامعه است؛ افرادی که می‌آیند و مهارت‌آموزی می‌کنند؛ آنگاه است که صندلی‌های دانشگاه خالی نمی‌ماند و سرمایه‌گذاری که سرمایه‌اش را در راه خدا انفاق می‌کند.

دکتر علی نظری، افزود: دانشگاه اسلامی، بایستی استادان و دانشجویانی را پرورش دهد که در تراز صاحب جواهر کلام (علامه محمدحسن نجفی) باشند که در حوزه‌های علمیه درخشید؛ صاحب جواهر کلام، چنان اثرگذار بود که مرحوم حضرت امام (ره)، بر روی فقه جواهری، تکیه کرد.

گفتنی است در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان استان لرستان، سایر رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، برخی اعضای هیئت علمی, یاوران علمی و دانشجویان نیز دیدگاه‌های خود را در حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان کردند.

همچنین در این نشست، آیت‌الله هاشم نیازی، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، حضور داشتند.

این نشست، با همکاری دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه‌های استان لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1693975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =